Op reis door Amerika

Dag 6: Memphis – Nashville & Dag 7: Nashville

We doen vanochtend rustig aan en na het ontbijt pakken we rustig in. Vandaag staat de laatste rijdag op het vasteland op het programma. Het is iets meer dan 3 uur rijden van Memphis naar Nashville. Als we uit Memphis vertrekken stoppen we nog even bij een starbucks voor een versnapering voor onderweg

In Nashville aangekomen rijden we eerst naar “the bluebird cafe” bekend ut de serie “Nashville” en waar ook menig bekende countryartiest heeft opgetreden. Deze is pas vanaf 17 uur geopend, dus we maken wat foto’s van de buitenkant.

We rijden door naar ons hotel en checken in. We liggen iets buiten het centrum (bij het pantheon) maar het hotel heeft een shuttledienst naar het centrum. Deze rijdt elk half uur. We laten ons in het centrum afzetten en slaan meteen de hoek om naar broadway. Dit is weer een tegenhanger van “bourbon street” en van “beale street” echter deze straat is voor de auto’s niet afgezet en hier speelt echt in élk café een bandje! Wel is ook hier weer genoeg neonverlichting! We gaan ergens dineren en lopen daarna een rondje door het centrum (hard rock café, baseball stadium, country music hal of fame). In het “music city walk of fame park” is een bierfestival aan de gang. Er speelt een bandje en er zijn vele verschillende soorten bier verkrijgbaar. We blijven hier een tijdje luisteren naar de band.

We maken ons rondje door het centrum af en blijven erna nog in een café luisteren naar een country band. We laten ons weer oppikken door de shuttle en gaan terug naar het hotel. Morgen hebben we nog de hele dag om Nashville te bezichtigen.

Dag 7 : Nashville

Na het ontbijt in het hotel pakken we de auto naar de “grand ole ophry”. Hier hebben alle “grote” country namen opgetreden en het is ook veelvuldig het decor van de serie “Nashville”. Nadat we hier enige tijd hebben rondgekeken rijden we terug richting het centrum.

We rijden eerst naar “Music Row” dit is de straat waar alle platenmaatschappijen gevestigd zijn. Het lijkt echter op een gewone straat met allemaal leuke houten huizen, alleen hebben ze vaak een spandoek aan het balkon hangen met felicitaties voor nummer 1 hits.

Als we de straat doorgereden zijn gaan we terug richting hotel naar het “Partheon” waar we uitzicht op hebben vanuit onze kamer. Het is een replica van het Pantheon in Athene. Even groot als het origineel. We lopen nog even door het park en parkeren dan de auto weer bij het hotel.

De shuttle brengt ons naar downtown. Ook hier doen we weer een sightseeing rondje, maar nu te voet. Via centennial park, het park waar allerlei oorlogsmonumenten staan, lopen we naar capitol hill. Waar het state capitol van de staat Tennessee staat. Via Printers alley lopen we weer richting Broadway. Hier gaan we naar “Honky town central” waar een bandje al gezellig zit te spelen en waar we enige tijd blijven. Hierna nog langs naar “Music city hall of fame en museum”, waar we even binnen kijken.

Via het water, waar we een tijd langs de waterkant blijven zitten, lopen we weer naar broadway om bij “margaritaville” te gaan dineren en de rest van de avond, voordat we weer naar ons hotel gaan, naar de band te blijven luisteren.

Morgen gaan we het vasteland verlaten en hebben we een vroege vlucht van Nashville naar Maui met een overstap in Seattle.

Annie

Weer een leuk verhaal en kleurrijk aan de foto's te zien! Goede vlucht en weer veilig landen....??groetjes, mam