Op reis door Amerika

Dag 4: van Jackson naar Memphis

Na het ontbijt in het hotel zetten we koers richting Memphis. Memphis ligt in Tennessee, de derde staat die we de deze vakantie albezoeken (na Louisiana en Mississippi).

De rit duurt inclusief stops iets meer dan 3,5 uur. Het enige wat we vandaag verder op de planning hebben is het bezoeken van Graceland, het huis van Elvis!

Om 13 uur komen we bij Graceland aan en hier kopen we het iets uitgebreidere tourticket. Je krijgt hierbij een audiotour door het huis, tuin en aangrenzende gebouwen en kunt erna nog de verschillende tentoonstellingen bekijken.

We lopen op ons gemak door alle vertrekken heen en lopen buiten in de tuin ook langs het graf van Elvis en zijn familie. De tentoonstellingen bestaan o.a. uit de gouden platen, de verschillende kostuums, auto’s en motors. Als we alles bezichtigd hebben, ruim 3 uur later, eten we ook nog wat op het Graceland terrein.

We rijden naar het hotel en na het inchecken lopen we al eens naar Beale street, de “Bourbon street” tegenhanger van Memphis. Deze is een stuk korter dan in New Orleans. Nadat we de straat op en af zijn gegaan gaan we terug naar het hotel om rustig een filmpje te kijken op de kamer.

Annie

Leuke foto's komen er weer langs..... wij hebben onze planning ook bijna klaar, willen dan zondag vertrekken naar Duitsland. Groetjes, mam ???