Op reis door Amerika

Dag 8 en 9 van Nashville naar Maui.

We staan vroeg, ja heel vroeg op: 3:40 gaat de wekker. We kleden ons aan en lezen alle whatsapp berichten die we gekregen hebben over de vulkaan uitbarsting op “big island”. We hebben een hotel aan de andere kant van het eiland en er is geen negatief reisadvies voor Hawaii. Dus we pakken alles in en rijden om half 5 richting het vliegveld. We leveren de auto in en gaan in de rij voor de check-in en bagage drop staan. Het is best druk dus we moeten ons nog haasten om op tijd bij de gate te zijn.

De eerste vlucht gaat naar Seattle, 2 films later landen we al J. In Seattle hebben we ruim de tijd en moeten we met een treintje naar de andere gate toe. We eten hier wat en boarden dan in het vliegtuig naar Maui. Deze vlucht is iets turbulenter maar ook hier landen we na 6,5 uur netjes op Maui. Als we bij de bagageband aankomen rollen onze koffers net erop dus we kunnen meteen door naar de autoverhuur. Hier kunnen we ook al via een selfservice kiosk inchecken dus dit is ook weer zo gepiept. We hebben niks meer te kiezen in onze categorie (economy dit keer) dus een zilveren Nissan Versa is het geworden.

20 minuutjes later komen we bij ons hotel aan en nadat we de koffers op de kamer hebben gezet gaan we een stukje verderop snel nog wat eten. Eenmaal terug bij het hotel lopen we even naar het strand wat bij het hotel hoort en gaan we daarna terug naar de kamer. Om half 9 wint de jetlag het en gaan we al slapen.

Dag 9:

Aangezien we vroeg in bed lagen worden we ook vroeg weer wakker. Na nog wat draaien staan we om 6 uur uiteindelijk op en gaan we bij hetzelfde restaurant als gisteren ontbijten. We nemen wat bananen muffins meer voor onderweg en we gaan op pad.

Vandaag stond eigenlijk de ‘road to hana’ op de planning, maar vanwege de jetlag beginnen we met het kleinere rondje over Maui, de noordkant.

We beginnen bij Iao valley state park. Waar “the needle” te vinden is. Dit is het onofficiële kenmerk van Maui. Hoewel hij vaak in de mist verscholen ligt en het vandaag wel warm maar ook erg bewolkt is, ligt hij toch net niet in de wolken. Aangezien het de afgelopen dagen niet genoeg geregend heeft is de waterval droog. We lopen wat door het park heen en gaan hierna richting de noordoostkant van het eiland. Hier rijden we door op de highway totdat er een bord staat dat de weg erg smal wordt. Hier draaien we om en maken op de uitzichtpunten nog wat foto’s.

We rijden via de westkant van het eiland naar het noordelijkste punt waar een “blowhole” ligt. Onderweg stoppen we vak bij verschillende uitzichtpunten. Het water is bij de blowhole niet hoog genoeg dus het is wel een mooi uitzichtpunt, maar er wordt geen water de lucht in gespoten.

Hier draaien we ook weer om en rijden weer richting het hotel. Bij honolua bay gaan we naar het strand. Dit is een keienstrand waar vooral het snorkelen populair is en de korte trail naar het strand is al erg indrukwekkend. Hier snorkelen we wat en gaan dan naar de grootste stad van Maui, Lahaina.

Hier winkelen we, lopen naar de sightseeing plekjes en gaan uiteindelijk ook hier dineren, dan rijden we terug naar ons hotel. Na nog even op het strandje te hebben gezeten gaan we weer een beetje op tijd slapen. Morgen staat wel de “road naar hana” op het programma.

Peggy

Geniet ervan op Hawaï!!!

Mam

Hey de wifi werkt hier naar behoren dus heb ik jullie verhaal weer kunnen lezen! Hier is het weer warm vandaag dus maken we weer een fietstochtje. ? Geniet ervan en tot later xxxxx mam en pap