Op reis door Amerika

Dag 5: Memphis

Na het ontbijt pakken we de “riverfront loop” trolley. Deze rijdt een rondje langs het water en door de stad. Voor $1 p.p. heb je zo al een leuke sightseeing tour te pakken. Na driekwart rondje stappen we uit en lopen we naar ‘beale street landing’ waar we kaartjes kopen voor de sightseeing riverboat cruise van vanmiddag.

Het is half 11, om 11 uur vindt de “beroemde” Duck mars plaats in het peabody hotel. Dit zijn eendjes, die in het hotel wonen, die elke ochtend via de lift van het dak van het hotel naar de lobby worden gebracht. In de lobby is de rode loper voor ze uitgelegd richting de fontein. Ze lopen dan in een stoet over de rode loper zo de fontein in! Dit alles gebeurt met veel bombarie J. Ze blijven de hele dag gezellig in de fontein zitten en om 17 uur doen ze het hele riedeltje nog eens, maar dan andersom. Aangezien we hier maar enkele minuten lopen vandaan zijn, gaan we naar het peabody hotel om dit te bekijken.

Als de Duck mars afgelopen is drinken we nog wat in de lobby van dit chique hotel. We lopen Main street naar beneden naar het civil rights museum. Dit is gevestigd in het voormalige Lorraine hotel. Dit is het hotel waar dr. M.L. King jr. in 1968 werd vermoord. Hier staan ook geluidspalen waar je beeld en geluidsfragmenten hoort over deze dag. We lopen terug naar Beale street en drinken wat voordat we de boot van half 3 pakken.

De boot vaart een stuk over de Mississippi en het is lekker vertoeven aan boord. Aangezien de Mississippi de staatsgrens is tussen Tennessee en Arkansas, gaan we deze middag een aantal keer de staatgrens over J. De gids op de boot vertelt volop over de geschiedenis van Memphis, de Mississippi en over alles wat we onderweg tegenkomen. Na anderhalf uur meren we weer aan bij het beginpunt.

We lopen de grote winkelstraat op en af en dit blijken vooral restaurants en weinig (oftewel geen) winkels te zijn. Als we langzaam honger beginnen te krijgen zijn we weer in de buurt van het peabody hotel. Het is bijna 5 uur dus we gaan kijken hoe de eendje weer teruggebracht worden naar het dak van het hotel. Hierna gaan eten bij een BBQ restaurant in de stad die bekend staat om de spareribs. Binnen een half uur staat we weer buiten. Snelle service en ze waren erg lekker!

Om de hoek van het BBQ restaurant is een honkbalstadium waar vanavond een wedstrijd te zien is. We hebben nog nooit een wedstrijd bekeken dus we kopen tickets en gaan naar onze plaatsen. Compleet met volkslied, pauzespelletjes en mascotte kijken we ruim een uur naar de wedstrijd. Het thuisteam is aan de winnende hand.

Het wordt langzaam donker, we lopen nog een keer naar Beale street waar we enkele kroegjes ingaan om naar wat bandjes te kijken voordat we teruglopen naar ons hotel.

Annie

Alweer leuk met die eendjes, weer een leuk aandenken!!
Groetjes van ons, na

Chris

Haha geweldig die duck march, heb net meteen even n filmpje ervan gezocht op Youtube :)

Kim Vankan

Wat leuk meegenieten dit!! Veel plezier!