Op reis door Amerika

Dag 3: New Orleans - Jackson

Weer zijn we lekker op tijd wakker, zelfs nog op tijd om de formule 1 race te kijken, die hier om 7:10 begint. Na het racen gaan we weer ontbijten in het hotel en daarna checken we uit. We laten de auto nog even in de parkeergarage staan en willen met de streetcar naar lafayette cemetry. Als de streetcar komt aanrijden is deze propvol. We gooien de plannen om en lopen nog eens door the french quarter, maar nu het noordelijke gedeelte. Na een tijdje lopen gaan we terug naar het hotel om de auto op te halen en rijden we met de auto naar lafayette cemetry. Onderweg komen we door de straten van the garden district. Mooie huizen staan hier!

De begraafplaatsen in New Orleans staan bekend om de typische graven die ze hier hebben. Aangezien het grondwater hier erg hoog staat zijn het geen graven in de grond maar allemaal “huisjes”. De begraafplaats la fayette komt ook regelmatig voor in de tv-serie “the originals”. Als we ons rondje op de begraafplaats hebben gedaan, verlaten we met een “coffee to go” New Orleans. We rijden richting Jackson, onze slaapplaats voor vanavond.

Onderweg rijden we nog langs enkele van de verschillende plantages die hier staan. Enkele zijn gesloten op zondag, maar Oak Alley is geopend. Hier nemen we de tour van 15 uur door het grote huis. De gids vertelt over de plantage en de slaven die hier waren. Het huis is nog ingericht met ook enkele spullen die nog uit die tijd stammen. Het mooiste is dat waar de plantage naar vernoemd is: de oprijlaan naar het grote huis!

Na de tour kunnen we nog in ons eigen tempo de rest bezichtigen. Er staan enkele slavenhuisjes zodat je je er een voorstelling van kunt maken. Ook is er nog een smederij en een kleine gifshop/restaurant. En kun je een kamer boeken in de bed & breakfast die hier gevestigd is. We eten hier een broodje en rijden dan de 3 uur durende rit naar Jackson.

Iris

Vroeg me al af of je vampieren tegengekomen was?. Ziet er nu al super uit. Have fun

Annemie

Zo leuk on de dag weer te beginnen met jullie verhalen!!
Heel veel plezier!!

Carola

Heerlijk om zo met jullie mee te reizen. Krijg er wel heimwee van.
Geniet ze!

Chris

Yes! Weer leuk om jullie te volgen, veel plezier :)

Anja

Top!! Geniet ervan!