Op reis door Amerika

muziekroute & Hawaii eilandhoppen Dag 1 & 2

En we zijn weer op weg!!!

Aangezien afgelopen jaar onze trip naar Hawaï zo goed was bevallen, was de keuze voor dit jaar snel gemaakt. Eilandhoppen op Hawaï. In 2 weken 3 eilanden (Maui, the big island en Kauai) bezoeken. Omdat de reis erheen toch wel ver is in 1 keer besluiten we om de muziekroute (New Orleans, Memphis en Nashville, die vorig jaar ook al als optie open stond) dit jaar er voor te plakken. En op de terugweg nog New York te bezoeken.

Dag 1:

Via een overstap in Houston, vliegen we naar New Orleans. Tijdens de vlucht van bijna 11 uur hebben we weer wat films kunnen kijken en een beetje kunnen slapen. In Houston moeten we ons haasten om de aansluitende vlucht naar New Orleans te kunnen halen, met een beetje rennen lukt het. Deze vlucht is een hele korte! 1 uur en 10 minuten later komen we aan op onze bestemming: New Orleans.

Hier halen we de auto op (we kiezen opnieuw voor een Nissan Rogue) en rijden we naar ons hotel. Het is even wennen met de navigatie en we hebben een paar kleine omweggetjes J. Na het inchecken is het douchen en naar bed. Het is 22.30 in New Orleans maar voor ons gevoel is het natuurlijk al half 6 ‘s ochtend.

Dag 2

Zoals het een goede jetlag betaamd worden we vroeg wakker. We doen lekker rustig aan en ontbijten in het hotel. Om 9 uur gaan we op pad. Het bezoeken van het french quarter staat op het programma.

We lopen over Canal street helemaal naar het einde naar de Mississippi en lopen langs de rivier en Natchez steamboot naar de French market. Een leuke en gezellige markt met allerlei snuisterijen en lekkerheden. Bij Cafe du monde staat een megalange rij. Dit café (dat dag en nacht open is) staat bekend om de cafe au lait en beignets.

Via Jackson square, waar de eerste optredens al plaatsvinden, lopen we richting de starbucks om wat te drinken. We gaan kris-kras door het french quarter. Via Royal street, met zijn vele antiekzaakjes en galerijen, lopen we uiteindelijk naar waarschijnlijk de bekendste straat van New Orleans: Bourbon street. Dit is een gezellig straat met allemaal barretjes waar bandjes optreden. De neonverlichting brandt volop. Het heeft wel wat weg van Las Vegas. We kijken her en der naar binnen en drinken wat.

Aangezien we erg vroeg wakker waren en al redelijk wat gelopen hebben gaan we even met de streetcar terug naar het hotel. Na wat gerust te hebben en ons te hebben opgefrist gaan we weer op pad richting bourbon street om te gaan eten bij een van onze favoriete plekken, het Hard Rock café. We blijven de rest van de avond op Bourbon street waar we verschillende bandjes die hier optreden bekijken. Als het donker is lopen we terug naar het hotel om weer redelijk op tijd te aan slapen.

Annie

Hoi, ik heb jullie gevonden en nu ga ik jullie volgen!!! Groetjes van ons ???