Op reis door Amerika

Dag 15: Salt lake city naar Las Vegas.

Even nog zonder foto’s, deze zetten we later nog erbij

UPDATE: een paar foto's toegevoegd!

Aangezien ze grote drukte voorspellen op de weg staan we om 7 uur op. We ontbijten snel in het hotel, laden de koffers in en checken uit. We gaan eerst op weg naar het Salt Lake, wat natuurlijk bij Salt Lake City ligt. Hier is het water ook zo zout dat je erop kunt blijven drijven!

Het is maar een kwartier rijden vanaf ons hotel. Bij het Salt Lake moet je entree te betalen, maar er zit niemand in het hutje. Al snel zien we de “brievenbus” staan hier moet je een envelop pakken, allerlei gegevens invullen, de gevraagde entree (een paar dollar per auto) in de envelop stoppen en netjes in de brievenbus gooien. Als we dit gedaan hebben parkeren we de auto en lopen we het strand op. Het is erg fris nog deze ochtend dus we maken een paar foto’s en gaan dan weer snel op weg!

We hebben vandaag een lange rit voor de boeg, ongeveer 430 mijl! Maar het is wel een makkelijke rit. 99% van de route is de I15 Autosnelweg. We beginnen de route in Utah, gaan de staatgrens over voor een klein gedeelte Arizona en arriveren in Nevada. Een gedeelte van deze route hebben we in 2011 ook al gereden, toen hebben we ook bijna alle national parken die je vanaf deze weg kunt bereiken aangedaan. Vandaag rijden we er in 1 keer langs. Zo’n 6,5 uur later arriveren we in Las Vegas. We krijgen wel meteen weer een uurtje cadeau. Het tijdsverschil met Nederland is nu dus al 9 uur (vroeger).

We checken in bij ons hotel en hebben een leuk uitzicht op de strip vanaf onze kamer. We lopen meteen de strip op om te bekijken of er nog iets veranderd is sinds de laatste keer. Kelly wilde graag in de Eiffeltoren van het Paris hotel. (helft van de grootte van het origineel) en in de nieuwe attractie van Las Vegas, de voodoo zipline.

Als de we voodoozipline bekijken vinden wij hem er niet spectaculair uitzien. Tussen de 2 toren van het hotel hangt een zipline met een soort kabelbaan karretje. Deze laat je van de hoogste toren naar de kleinste toren zoeven en achteruit weer terug. De torens van de hotels staan een blok van de strip af. Deze slaan we dus toch over. Wel kopen we al kaartjes om vanavond in de uitzichttoren van Parijs te gaan.

We lopen de strip af en bekijken de hotel waar we langskomen van binnen ( ons eigen Flamingo hotel, MGM, NY NY, venetian etc) en gaan dineren bij het hard rock cafe. Sommige hotels hebben wat dingetjes veranderd andere zijn nog vrijwel hetzelfde.

Als het donker is gaan we naar het uitzicht punt in de eiffeltoren. Het uitzicht is heel erg mooi met alle lampjes. Als we rustig hebben rondgekeken gaan we weer naar beneden, halen we nog wat te drinken en lopen we terug naar onze kamer.

Om ongeveer 23 uur gaan we slapen met de wekker gezet om 5 uur.

Nathalie

Ik mis de vindt ik leuk knop! ????
Prachtig uitzicht over las Vegas.