Op reis door Amerika

Dag 13: Yellowstone naar Jackson.

Vandaag rijden we na het ontbijt Yellowstone weer in, we zullen het park vanmiddag via de zuid entree verlaten. De bizons zijn weer flink bezig vandaag. 2 flinke verkeersopstoppingen veroorzaken ze. Na 2 uur rijden zijn we net 20 mijl verder. Gelukkig komt een parkranger de bizons van de straat halen en kan iedereen zijn weg vervolgen.

We stoppen nog bij de enkele bezienswaardigheden die we nog willen meepikken, waarbij het richting het zuiden steeds sneeuwrijker wordt. Rond 13 uur verlaten we uiteindelijk het park.

Vanuit Yellowstone rijdt je na een paar mijl via dezelfde weg vanzelf Grand Teton National park in.

Dit park is ten opzichte van Yellowstone erg klein. De hele route heb je een prachtig uitzicht op de bergen. We halen een map bij het visitor center en willen eigenlijk ergens wat eten. Het restaurant bij het visitor center is dicht, maar Jackson Lodge is open staat er op de deur aangegeven. Dit is maar een paar minuten rijden dus we besluiten om daar heen te rijden om de verdere route vanaf daar te gaan bepalen.

Als we de trap oplopen naar het restaurant in Jackson lodge zien het fantastische uitzicht! We gaan eerst even eten en lopen daarna naar buiten om even van dit uitzicht te genieten.

We pakken de westelijke route naar het uitgang in het zuiden van het park, deze weg is normaal in de winter gesloten, maar gelukkig is hij nu geopend. We stoppen bij enkele van de vele uitzichtpunten die dit park ook heeft. Dat is in elk national park toch erg goed georganiseerd!

Rond 17 uur verlaten we het park en rijden we meteen Jackson binnen, onze slaapplaats voor vannacht. Na het inchecken in ons hotel rijden we even naar het centrum. Hier zijn heel veel winkeltjes in wild west stijl rond town square! We eten nog ergens een broodje aangezien we niet heel veel honger hebben na de late lunch. We doen nog even wat kleine boodschappen en gaan dan terug nog ons hotel.

Morgen hebben we een lange rit voor de boeg. We moeten 4,5 uur rijden naar Salt Lake city.

Whoops, looks like something went wrong.

Prachtige foto's. Geniet van jullie reis! Grt. Ome Ed

Lotty

Wat een landschappen! Geweldig!

Peggy

Wat een mooie foto's!!!!