Op reis door Amerika

Dag 12 Yellowstone.

Vandaag zijn we na het ontbijt weer het park ingereden, het middengedeelte van het park staat op het programma. We kunnen goed doorrijden naar ons eerste uitzichtpunt Gibbon falls. Hier is het op de parkeerplaats al redelijk vol. Na de gebruikelijke foto’s rijden we door naar de Canyon area. De weg ernaartoe is erg rustig, waarschijnlijk omdat het nu even een doorlopende weg is. De weg vanuit daar naar het noorden gaat pas over 2 weken open en de weg naar het zuiden is nog steeds afgesloten vanwege de “road damage”.

We rijden de loop “north rim drive” en stoppen bij de look out over de canyon en de watervallen. Er heeft een vogel een vogelnest bovenop een uitstekende rots gemaakt.

Als we genoeg fotomateriaal hebben verzameld rijden we naar het visitorcenter wat hier ligt en bekijken we deze van binnen. Bij de snackbar pakken we even een lunch en beginnen dan aan de route naar de geisers. We rijden de fountain canyon drive langs de firehole watervallen af. Als we bijna bij de geisers zijn staan we opeens weer stil. Een paar auto’s voor ons heeft een zestal bizons de weg in gebruik genomen. Ze lopen rustig voor de auto’s uit op hun dooie gemak. Na ongeveer een half uur kunnen we ze ook eindelijk passeren.

Tot aan het visitor center komen we langs 4 geisergebieden. De eerste bewaren we tot morgen, zo hebben we nog iets te bezichtigen onderweg naar Grand teton.

De eerste 3 (Grand prismatic Spring, Biscit basin en black sand basin) hebben allemaal een eigen parkeerplaats vanaf waar je de vlonderroute op kan lopen. Van vlonderplanken is er dan een route langs de geisers gemaakt. Sommige spuiten de hele dag door, sommige maar 2 keer per dag, andere nog minder vaak. We lopen de routes en rijden dan door naar het Old Faithfull visitor center. Hier zien we dan over 5 minuten de geiser weer gaat spuiten. Tja, als je dan toch weer hier bent. We wachten de uitbarsting af en lopen vervolgens de grote route door het Upper geiser basin. Hier liggen tientallen geiser bij elkaar. Als je over de vallei kijkt lijkt het net of er overal kleine brandjes zijn.

Inmiddels is al het alweer half 6 en rijden we langzaam terug richting ons hotel, zonder oponthoud van de bizons dit keer. We zoeken ons een plekje uit om te eten en gaan dan terug naar ons hotel.

Morgen rijden we via Yellowstone en Grand Teton naar Jackson.

Mam

Hoi, wat afwisselend allemaal en leuk om je verhalen te kunnen lezen omdat we eindelijk ergens wifi hebben!! Geniet verder en de groetjes van de Europa reizigers, haha!!

Pa en ma xxxxxxxx

Nathalie

Wauw! Wat een mooie reis ???? leuke verhalen en prachtige foto's. geniet ervan! Groetjes, Nathalie

Peggy

Mooi mooi!!! Geniet ervan!!