Op reis door Amerika

Dag 10: van Cody naar Yellowstone.

Vandaag beginnen we na het uitchecken met de rit naar Yellowstone! We tanken nog even vol in Cody en halen nog wat drinken voor onderweg. Het is nog 52 mijl tot aan de oostingang van Yellowstone en deze weg gaat dwars door Buffalo Bill national Forest.

Na iets meer dan een uur rijden we Yellowstone binnen. We zien dat de route die we vandaag wilde gaan doen helaas afgesloten is. Bij Canyon village is er ”road damage” dus tot nader order is de weg gesloten. We rijden eerst maar eens naar Fishing bridge, doordat de weg vrij hoog ligt is er vanaf deze route een mooi uitzicht over het meer.

Bij het restaurant in de giftshop van Fishing bridge lunchen we even en slaan dan toch de weg richting Canyon village in. Op het bord staat dat de weg pas helemaal in het noorden afgesloten is. Aangezien we dit gedeelte van het park wel willen bezichtigen kunnen we 14 mijl doorrijden en op het einde weer omdraaien.

Onderweg stoppen we bij de vele uitzichtpunten die er zijn en lopen we de korte trails. We zien mooie landschappen en wilde dieren. Vooral veel bizons die geen last van de auto’s schijnen te hebben. Ze grazen rustig langs de weg. Op het einde van de 14 mijl kunnen we “artist point” ook nog bezichtigen. Hier heb je een mooi uitzicht over de canyon en de waterval.

We keren terug om naar het zuiden langs het Yellowstone Lake. Deze is nog voor een groot gedeelte met ijs bedekt. Bij het visitor center van old Faithful aangekomen stoppen we om te kijken hoe lang het nog duurt voordat deze bekende geiser uitbarst. De schatting is om 17:48 (ze geven hierbij aan dat het ook 10 minuten eerder of later kan zijn). De geiser wordt zo genoemd omdat hij netjes ongeveer iedere 90 minuten uitbarst. We bekijken rustig het visitor center en de shop en gaan dan buiten op een bankje in de zon de laatste 20 minuten wachten.

Netjes op tijd begint te geiser te stomen en water te spuiten. Dit gaat gepaard met een heleboel ooooh’s en aaaah’s van alle mensen die zijn toegestroomd. Als de geiser na een paar minuten weer rustig wordt krijgt hij zelfs applaus.

We beginnen langzaam honger te krijgen en rijden vanaf hier in 1 keer door naar het hotel in West Yellowstone in alweer de volgende staat: Montana. Hier zullen we 3 nachten blijven, nog genoeg tijd om de rest van het park te bezichtigen dus!

Ons hotel ligt in West Yellowstone net buiten het park. Na het inchecken gaan we tegenover het hotel dineren en voordat we gaan slapen bepalen we nog de route voor morgen.

Ruud

Leuk om jullie reisverslag te lezen en fotos te zien van waar jullie uithangen! Ziet er allemaal erg leuk uit!

Nog een fijne vakantie!

Chris