Op reis door Amerika

Dag 9: Buffalo naar Cody.

Bij het ontbijt vanochtend hadden ze een geweldige pannenkoeken-maker. Het enige dat je hoefde te doen was op de knop “Ok” te drukken. 1 minuut later lagen er 2 heerlijke pannenkoeken op het bord! Leuk voor thuis!

Na het ontbijt rijden we, op weg naar Cody, nog even door het centrum van het stadje. We maken wat foto’s en rijden dan verder.

We rijden de US Highway 16 af richting Cody, onderweg komen we door de Bighorn mountains. Dit wordt ook wel het zusje van de Rocky mountains genoemd. We nemen onze tijd voor de verschillende uitzichtpunten. Hoewel we stralend weer hebben is het wel nog redelijk koud (10 graden) en ligt er nog veel sneeuw!

Om 14 uur komen we bij ons hotel in Cody aan en checken we in. In een folder zien we dat hier een oude trolley een tour van een uur door de stad maakt. We gaan naar het infopunt van het hotel in de giftshop en kunnen nog mee met de tour van 15 uur.

De tour wordt gedaan door 2 gidsen die leuk op elkaar zijn ingespeeld. We krijgen een tour langs gebouwen die een historische betekenis hebben voor de stad en krijgen veel uitleg over “Buffalo Bill”, de stichter van dit stadje. Ook rijden we nog langs het Buffalo lake en Buffalo dam.

Een uur later en veel info rijker rijden we naar Buffalo Murals museum. Hier krijgen we een privé tour. De schildering op het plafond is heel erg mooi en we krijgen ook een korte beschrijving te horen. Hierbij schijnt er steeds een lichtspot op het gedeelte van de schildering waar het over gaat. We bekijken de rest van het museum waarbij meer uitleg wordt gegeven over hoe de bewoners zich in het stadje gevestigd hebben en over het graven van het kanaal.

We zoeken langzaam een plekje op om te eten en hierna gaan we nog even naar de winkel. Hierna rijden we nog langs een paar standbeelden van “Buffalo Bill en rijden dan terug naar ons hotel.

Morgen rijden we naar Yellowstone.