Op reis door Amerika

Dag 8: Custer – Buffalo

Als we opstaan ligt er een laagje sneeuw en het sneeuwt nog steeds! We gaan niet meer door Custer state park rijden, maar gaan op weg naar Buffalo.

Op de webcam van Mount Rushmore zien we dat er bij het monument ook sneeuw ligt. Aangezien we er toch weer langsrijden gaan we voor de 4e keer de parkeerplaats op . We maken nu alleen snel een foto voordat we doorrijden. Het vriest maar aangezien er bijna geen wind staat voelt het niet zo koud aan.

Als we een klein beetje omrijden kunnen we nog een national monument meepikken. We rijden de staat Wyoming weer in en gaan naar “Devils Tower”. Dit is het 1e national monument van de verenigde staten. De staat Wyoming heeft èn het 1e monument èn het 1e national park (Yellowstone) van de verenigde staten.

We rijden de straat richting het monument omhoog, bezoeken het visitor center en lopen wat bij het monument rond. Als je je inschrijft mag je de tower ook beklimmen, er zijn ongeveer 200 klimroutes om boven te komen. Als we naar de berg kijken zien we ook verschillende klimmers de tocht naar boven wagen. Ze zien er zo erg klein uit! We rijden weer naar beneden en zien onderaan een veld met allemaal prairiedogs.

Vanaf hier is het nog zo’n 2 uur rijden naar Buffalo. Onderweg stoppen we nog bij een Starbucks voor een koffie en een warme chocomel en dan komen we om half 6 in Buffalo aan. Op het eerste gezicht lijkt het een klein stadje.

Nadat we de koffers op de kamer hebben gezet zoeken we een eettentje op. Het wordt een grappig zaakje vlak bij het hotel. Na het eten gaan we terug naar het hotel, we maken er een rustige avond van. Bij de receptie staan nog wat folders van de omgeving. Het centrum stadje schijnt allemaal historische gebouwen te hebben, hier gaan we morgenvroeg nog even doorheen

Annemie

Wat is het toch weer fijn om de dag met jullie verhaal te beginnen!! En ik had nooit verwacht om daar nog eens foto's met sneeuw bij te zien ;)
Have fun!

Pap en Mam.

He,Dave en Kel. Alweer mooie foto"s en leuke verhalen, fijn om jullie zo te kunnen volgen. Jammer van het koude weer .Groeten Pap en Mam.