Op reis door Amerika

Dag 4: Van Denver naar Loveland.

Langzaam beginnen we een beetje te wennen aan het tijdsverschil!!! Uiteindelijk gaan we om half 8 ontbijten. We hebben een Best Western hotel en daar zit het ontbijt (bijna) altijd inbegrepen. Het is geen overdreven luxe ontbijt maar prima om de dag mee te beginnen. Nadat we ontbeten hebben kijken we nog wat TV en pakken we de koffers in. Vandaag gaat de roadtrip dan echt beginnen, een rit van 50 mijl (oftewel 80 km) hebben we vandaag voor de boeg. Eerst gaan we echter nog Denver bezichtigen.

Denver heeft geen echte “grote” trekpleisters zoals veel andere steden wel hebben. In de reisgids staat het state capitol, molly brown museum, de trolley en larimer square als hoogtepunt. We parkeren de auto bij het state capitol in de buurt en lopen ernaartoe. Op 1 van de trappen moet het “one mile high” teken staan maar we zien het in eerste instantie niet. We lopen langs het gebouw verder naar het Molly Brown house museum. Molly Brown is een van de overlevende van de Titanic ramp. Het huis is erg mooi!

We besluiten om de auto te laten staan en naar larimer square te lopen. We komen weer langs het state capitol. Het bleek dat we net aan de achterkant van het gebouw waren, hier aan de voorkant is het merkteken prominent aanwezig!

Onderweg naar Larimer square lopen we over 16th mall street, oftewel de winkelstraat. In een leuk zaakje gaan we even lunchen. Na nog een stuk lopen komen we bij Larimer square aan, ook dit is een erg gezellig opgezet stuk van de stad! Er hangt versiering en de terrasjes zijn drukbezocht.

We lopen terug (door de winkelstraat) naar de auto om met de auto naar de trolley te rijden. We parkeren bij een outdoor winkel waar ook het vertrekpunt van de trolley is. De Trolley rijdt helaas alleen in de zomermaanden. We kijken even binnen bij de outdoorwinkel en beginnen dan aan de rit naar het hotel. Denver is een mooie schone stad!

Om half 5 komen we bij het hotel in Loveland aan, weer een Best Western. We settelen ons op de kamer en gaan naar de overkant van het hotel naar de outlet mall. Hier blijft toch weer wat aan onze vingers plakken. Na een diner bij de IHOP (international house of pancakes, favorietje van Kelly) gaan we terug naar het hotel.

Morgen gaan we naar het Rocky mountains national parc een uurtje verderop. Ook al was het vandaag zeer zonnig en 27 graden, in het park ligt nog veel sneeuw! Een aantal wegen zijn dan ook nog gesloten (veel wegen in dit park zijn sowieso alleen in hoogzomer geopend ).

Danny Wendy dani

Leuk om jullie weer te volgen!
En al die mooie foto's !
Geniet er lekker van!
Dikke kus