Op reis door Amerika

Dag 3: van Washington naar Denver.

Wederom om half 5 is Kelly klaarwakker, gelukkig staan er wat Netflix films op de telefoon…

Om 8 uur is Davy ook wakker, rustig aankleden en ontbijt halen bij de koffiebar in het hotel. Langzaam pakken we de koffers in, kijken nog wat TV en om 11 uur checken we uit. Het hotel heeft een eigen taxistandplaats dus er komt meteen een taxi voor ons aanrijden die ons naar Dulles international airport brengt. Het is nu hier zo’n 25 graden met een helderblauwe hemel.

Tegen 12 uur komen we bij het vliegveld aan, ook hier moeten we weer via een selfservice stand inchecken. Zelfs de koffers moeten we zelf labelen en dan via de bagagedrop of wegbrengen.

De security is hier erg goed geregeld en binnen een kwartier staan we bij de bus die ons naar de gates moet brengen. We pakken een broodje voor bij de gates en pakken dan de bus naar de overkant van het vliegveld.

We hebben nog anderhalf uur de tijd dus lopen de gangen van de gates wat op en neer. Om 14 uur begint het boarden. Het is een kleiner vliegtuig en tijdens de vlucht schommelen we lekker wat heen en weer. 4 uur later landen we in Denver, er is echter weer 2 uur tijdsverschil dus de plaatselijke tijd is dan 16 uur. We moeten het hele vliegveld door en zelfs met een trein naar de bagageband waar we de koffers ophalen.

Met de shuttlebus worden we naar Alamo (het autoverhuurbedrijf) gebracht. De man achter de balie is erg behulpzaam en vriendelijk. We krijgen nog wat extra tips voor de reis en dan loopt hij met Davy naar buiten. Davy mag een auto uitzoeken maar er is niet (meer) veel keuze in ons gehuurde segment. 3 (verschillende kleuren) jeeps of een Dodge Journey. De Dodge is het geworden!!! In Denver is het een graad of 25 met lichte bewolking.

Het hotel ligt maar een paar mijl bij het vliegveld vandaan. We checken in en zoeken meteen een Wal-Mart in de buurt op. Deze ligt aan het einde van de (lange) straat. Bij de Wal-Mart kopen we zoals gebruikelijk een piepschuim koelbox voor onderweg. Ook veel flesjes water en ander drinken wordt ingeslagen. In de Wal-Mart kun je ook een broodje eten, aangezien we beide niet heel veel honger hebben is dit genoeg voor ons avondeten voor vandaag.

We gaan terug naar onze hotelkamer waar we de planning voor morgen bepalen (bezichtigen van Denver en doorrijden naar het volgende hotel. Eindelijk is er WIFI dus we kunnen de verhalen online zetten! Na het douchen gaan we lekker slapen.

Anja

Fijne vakantie! Geniet ervan!!
Ik ga genieten van jullie verhalen :)

Peggy

Wat een leuke verhalen! Tot in detail! Geniet ervan!!!

L.

Geniet van jullie reis!

Christiaan

Leuk om de verhalen weer te lezen :) en de reis mee te volgen van afstand! Have fun!

Leni B

Wat leuk via deze weg nog eens wat te lezen van jullie.
Amerika is schijnbaar een virus. Marly gaat er volgende maand ook veel heen.
Goede reis en geniet ervan.

Lotty

Hey lieverds, heerlijk om jullie verhalen weer te lezen en de foto's te zien. :-) Nogmaals veel plezier.