Op reis door Amerika

Dag 17 new york naar Schiphol

Helaas is het vandaag alweer onzee laatste vakantiedag. We staan lekker vroeg op zodat we nog wat tijd in de stad hebben. We vragen onder aan de receptie of het een probleem is als we om half 1 uitchecken zodat we de koffers op de kamer kunnen laten staan. Dit is gelukkig geen probleem.

We ontbijten weer bij de starbucks en bedenken wat we deze laatste ochtend willen gaan doen. Het is echt heerlijk weer en we hebben nog wat op onze metrokaart staan. We pakken de metro naar central pak om daar de laatste uurtjes door te brengen. En dan lopen we weer dezelfde route als gisteren terug naar het hotel, waarbij we onderweg de souvenir winkel plunderen. Op times square hebben ze op een van de schermen een soort spiegel gemaakt van de mensen op de trappen. Op sommige momenten komen er rondjes in beeld waar je dan moet proberen je hoofd in te krijgen. Dit gebruiken ze vervolgens om op poppetjes te plakken en dan dansjes e.d. mee te doen. We vermaken ons hier nog even mee en dan is het helaas echt tijd om te gaan.

In de lobby van ons hotel zijn ze met een fotomodel een fotoshoot aan het opnemen. Ze moet de meest vreemde posities aannemen en aangezien onze shuttle wat vertraagd is kunnen we hier nog wat langer om lachen.

O half 3 zijn we op het vliegveld en om kwart voor 6 is onze vlucht gepland. Het is een erg klein vliegveld en ze zijn ook aan het verbouwen zodat er helaas maar weinig winkeltjes zijn. De rij voor de security is niet erg lang maar het duurt allemaal wel erg lang. Erg secuur deze security ;-). Eenmaal bij de gate hebben we nog een half uurtje voor boarding. En dan wordt onze lucht vertraagd.... 3 kwartier later dan gepland gaan we boarden en bijna een uur later dn dat eigenlijk de bedeling was gaan we de lucht in. De piloot vertelt ons dat ze later zijn moeten vertrekken omdat we een sterke wind in de rug zullen hebben. Hierdoor wordt de vluchttijd maar 6,5 uur en aangezien je op Schiphol niet voor 7 uur mag landen hebben ze het zo opgelost. Na weer een turbulente vlucht met een steward die er echt een showtje van maakte landen we om 10 over 7 op Schiphol. Hierna is het helaas nog lang wachten op de bagage di ze schijnbaar op weg van het vliegtuig naar de bagagerekken zijn kwijtgeraakt. Om half 9 kunnen we dan eindelijk door de douane naar buiten waar Pa en Ma Tempelman ons alweer staan op te wachten. Om de vakantie in stijl af te sluiten pakken we op Schiphol Plaza allemaal wat bij de Starbucks en dan rijden we naar huis...