Op reis door Amerika

dag 14 Miami naar New york

Aangezien we geen gratis internet hebben in het hotel dan maar even vanuit de starbucks aan de overkant. Lekker toeristisch :-D. De foto\'s staan dan ook onder 'foto\'s' en niet tussen het verhaal, dat duurt hier echt te lang ;-).

Vandaag gaan we dan Miami verlaten en vliegen we naar New York. Om 10 uur vertrekken we na het ontbijt naar het vliegveld waar we na 2 weken trouwe dienst de auto weer inleveren. Eerst weer zelf inchecken en dan via alle security naar de gate, Het vliegtuig vertrek redelijk op tijd en om 4 uur β€˜s middags komen we op la guardia airport aan. De koffers komen bij een binnenlandse vlucht al snel en om half 5 zitten we in de taxi naar Manhattan. De taxichauffeur vind het maar een beetje vreemd dat mensen uit nederland op la guardia aankomen maar begint daarna al snel alle bekende nederlandse voetbalspelers op te noemen en met iemand te bellen die een tijdje in amsterdam heeft gewoond.

Als we bij het hotel aankomen checken we in en krijgen we een kamer op de 17e verdieping. Dit hotel heeft in totaal 900 kamers en hoewel ze de boel nu aan het renoveren zijn ziet de 'oude' kamer die wij krijgen er toch nog goed uit. Hij had alleen een slagje groter mogen zijn.

We gaan naar buiten om te kijken waar ons hotel nu precies ligt en qua ligging hebben we echt niks te klagen. Als we 10 meter het hotel uit zijn staan we op de trappen van times square. We gaan een bij het hard rock cafe, lopen even over time square heen en gaan een tijdje op de trapjes zitten.

Het begint langzaam te schemeren en we gaan naar het rockefeller om naar top of the rock te gaan. 4 jaar geleden waren we hier ook overdag en nu is het wel mooi om hier \'s avonds te zijn. We blijven een uur boven en maken weer veel foto\'s!

We struinen nog wat door de straten van new york richting ons hotel en gaan dan bij de starbucks op de hoek nog even zitten Kelly koopt een mok (van de nieuwe lelijke serie, maar ja deze staat wel leuk bij de andere 2 van new york).

Morgen gaan we eens kijken hoe ver ze met het nieuwe WTC zijn. 4 jaar geleden waren ze net aan de begane grond begonnen.