Op reis door Amerika

dag 13 Miami

Vandaag de laatste volle dag in Miami, aangezien we maar een half uurtje van de airtboattours af zitten gaan we deze vandaag dan toch doen. We stoppen bij de eerste en hier gaat over een half uurtje een groepstour, je kunt ook een privetour pakken maar dat vinden we niet nodig. Een kleine dierenshow zit hieraan vooraf. In de dierenshow komen ze met een babyalligator, een schildpad en 2 slangen langs die je mag aaien. Ook vertellen ze wat over de dieren die ze daar hebben opgevangen. De dieren worden niet meer in het wild uitgezet hoewel ze dit vroeger wel deden. De meeste dieren kwamen namelijk gewoon weer terug, hoe ver weg ze ook uitgezet werden.

Om half 12 gaat de airboattour van start en gaan we met watjes in de oren de mangroves door. We varen 9 mijl de mangroves in op volle snelheid zodat we dat kunnen ervaren. Na 9 mijl draaien we op een open vlakte en op de terugweg stopt hij dan zodat we de dieren goed kunnen bekijken.

\"\"

We zien verschillende dieren van erg dichtbij en schrikken nog een keer goed van een alligator die van de kant zo de boot in lijkt te willen springen maar dan toch net onder de boot door duikt.

\"\"

Terug bij het begin krijgen we nog een kleine alligator in onze armen gegooid (letterlijk!) en krijgen we de gelegenheid om zoals de tourgids zegt 'de perfecte facebookfoto' te maken.

\"\"

Hierna rijden we terug naar Miami en dit keer naar het downtown gedeelte. We parkeren de auto in de wijk coral gables en lopen wat door de buurt. Aangezien dit wat groter is dan gedacht pakken we de auto naar wat bezienswaardigheden en rijden daarna terug naar het hotel om nog wat over het strand te wandelen.

\"\"

We eten verassend lekker bij een diner waarvan je van buitenaf denkt dat dit nooit wat kan zijn :D.

We sorteren de spullen vast voor de vlucht van morgen en pakken de koffers al ver in. We lopen daarna nog naar de lincoln road mall waar we 2 weken geleden ook al een geweest zijn en zoals gedacht is het nu erg gezellig daar! Op de terugweg naar het hotel duiken we nog even de irish pub in en kijken we naar de basketball play offs.

Morgen vliegen we naar New York waar we nog 3 nachten zullen blijven.