Op reis door Amerika

dag 12 Kennedy space center

Wat een roerige nacht! We hoorden de tv van de buurman al keihard bij aankomst in onze kamer, letterlijk konden we alles verstaan. Aangezien het nog redelijk vroeg was lieten we het maar even zo. Om een uur of 10 hoorden we een harde bonk gevolgd door een scheldpartij. Het leek erop dat de buurman uit bed was gevallen. Om half 12 wilden we gaan slapen maar stond de TV nog steeds loeihard. Davy besloot even aan de deur te gaan om te vragen of het iets zachter kon maar helaas bleek hij niet meer aanwezig te zijn maar stond zijn deur wel op een kier. Dan maar even naar de receptie... de receptie belde naar de buurman die inmiddels weer terug was gekomen maar deze gaf geen medewerking. Om half 1 dan maar verhuizen naar een andere kamer aan de andere kant van het complex. Helaas bleek op deze kamer een of ander vies insect te zitten. Davy\'s vermorzel technieken moesten er even aan te pas komen en na een grondige inspectie van Kelly op nog meer beestjes konden we dan eindelijk gaan slapen.

Na een wat korte nacht zijn we dan vanmorgen vertrokken naar het kennedy space center. Onderweg moesten we nog even pinnen en komen we langs een drive tru ATM. Pinnen vanuit de auto dus. Erg grappig!

\"\"

Om 11 uur komen we aan in het kennedy space center, hier kun je o.a. lunchen met een astronaut en gidstours doen. Wij pakken een audiotour zodat we op ons eigen tempo erdoorheen kunnen lopen.

\"\"

Er is een rakettuin met verschillende raketten, een lanceersimulatie (die niet zou misstaan in een van de pretparken die we gehad hebben)een bus tour langs het gebouw waar de raketten gebouwd en in elkaar gezet worden en langs het lanceerplatvorm. Ook is er een gebouw met de Apollo raket erin en informatie over de verschillende vluchten die deze heeft afgelegd. Verder bekijken we nog wat films en exposities die er nog zijn.

\"\"

Om 4 uur gaan we dan op weg naar Miami een rit van nog zo\'n 3,5 uur met onderweg nog wat leuke autootjes.

\"\"

In Miami checken we weer in bij het hotel wat we de eerste 2 nachten ook al gehad hebben en nadat we de koffers op de kamer hebben gezet lopen we nog wat door de buurt van het hotel. Aangezien afgelopen nacht redelijk kort was duiken we er op tijd in.