Op reis door Amerika

dag 11 disney hollywood studios en animal kingdom

Vandaag de laatste dag pretparken, we beginnen de dag weer met een regenbui in Hollywood studio\'s, het eerste park dat we vandaag bezoeken.

\"\"

Kelly neemt meteen een fastpass voor de 'tower of terror' en dan lopen we samen naar de Aerosmith achtbaan. Ook in dit park zijn veelal dezelfde attracties als in Hollywood studio\'s Parijs. De Aerosmith achtbaan gaan van 0-100 in 2,6 seconden je wordt dus lekker hard afgeschoten! Hierna gaat Kelly alleen in de tower of terror, het begin is iets anders dan in Parijs maar volgens mij gaat die in Parijs harder naar beneden (of je verwacht het gewoon altijd erger dan dat het is ;-D). Het is eindelijk droog geworden dus we lopen het park door en doen nog wat attracties en een tramrit achter de schermen van de special effects.

\"\"

Om 2 uur verlaten we het park en gaan we naar het laatste pretpark Animal Kingdom!

\"\"

Animal kingdom is een dierentuin en pretpark in 1. We willen sowieso graag de safaririt maken en lopen daar dus via het discovery Island als eerste heen, we pakken daar wederom een fastpass, we hoeven maar 3 kwartier te wachten dus we lopen door het Afrika gedeelte heen en gaan nog even met het treintje naar conservatory station waar ze de verzorging van de dieren laten zien. Als we terug komen gaan we met de safaribusjes mee. De dieren kun je van erg dichtbij zien zonder hekken tussen jou en de dieren. De neushoorn en giraffe staan maar op een paar meter afstand.

\"\"

Na de safaririt gaan we door Azië waar we inde Kilimanjaro achtbaan gaan. Deze is erg leuk opgezet en je gaat onverwachts ook een stuk achteruit. Dan nog door Dinoland waar we nog in de Dinosaur attractie gaan (ook een aanrader!) en dan via de rest van discovery island weer terug naar de uitgang van het park.

\"\"

De zon schijnt inmiddels volop en onze voeten vinden het genoeg geweest dus om 6 uur beginnen we de rit naar onze slaapplaats van vanavond in Titusville.

Vlakbij het hotel ligt de Ihop (pannenkoeken restaurant met ook wat hamburger etc. op de kaart) waar we wat eten en checken dan in bij ons hotel.

Morgen gaan we naar het Kennedy space center en dan weer terug naar Miami voor onze laatste 2 nachten in Florida.