Op reis door Amerika

dag 10 Universal studios

Vandaag pretparken dag 2. Universal Studios is vandaag aan de beurt. Als we opstaan schijnt er een lekker zonnetje.

\"\"

We kopen een kaartje voor beide parken en aangezien we zoveel mogelijk willen zien vandaag ook de expresspas, zodat we steeds in de verkorte rij kunnen aansluiten. Als eerste gaan we naar Island of adventure. Hier hebben ze een gedeelte van harry potter nagemaakt. Een mooie attractie waarbij je door zweinstein loopt en uiteindelijk in een soort achtbaan met Harry meevliegt.

\"\"

Hierna lopen we naar jurassic parc voor de eerste waterattractie. In amerika staan er geen bordjes dat je nat kunt worden, maar dat je nat wordt! Zelfs met poncho aan (wat eigenlijk iedereen doet in de waterattracties) blijven we niet helemaal droog. Als we dan toch al nat zijn doen we ook maar meteen alle waterattracties. Na een waterachtbaan en een boottocht zijn we door en door nat. Davy koopt zich zelfs maar een droge broek! Gelukkig is het beter weer dan gisteren...

\"\"

We gaan de rest van de attracties die we in dit park willen doen af en gaan nog naar 2 shows. Om half 2 verlaten we island of adventure en gaan we richting het studios park.

Ook in dit park is de exprespass geldig en kunnen we dus makkelijk alle attracties doen die we willen. Af en toe voelen we ons wel een beetje schuldig als we zo langs de rij lopen. Hier zijn veel dezelfde attracties als dat we 2 jaar geleden in Los Angeles ook al gezien hebben.

\"\"
Om half 6 hebben we alles gedaan wat we wilden en gaan we het park verlaten om net buiten het park bij het Hard Rock cafe te gaan eten. Omdat we er net zijn voordat het park dichtgaat zijn we vrijwel meteen aan de beurt. Na weer heerlijk gegeten te hebben gaan we terug naar het hotel.

\"\"

Morgen staan de laatste 2 disney parken op het programma, hollywod Studios en het Animal kingdom.