Op reis door Amerika

Dag 24 & 25 Los Angeles - thuis

Vanmorgen was het onvermijdelijke moment dan toch daar. De ochtend van inpakken en de vlucht naar huis halen. De wekker moest ons wakker maken en na alles de koffer te hebben ingeduwd was het tijd om de huurauto af te leveren. We moesten hem voor 12 uur inleveren en we zaten er maar 10 mijl vanaf. Aangezien de heenrit 3 weken geleden een uur had geduurd (druk, druk, drukst) vertrokken we om rond 11 naar de inleverlocatie. Aangezien het nu dus helemaal niet druk was kwamen we dus een kwartier later hier aan! Auto uitgemest, ingeleverd en bonnetje gekregen. Hierna werden we met de shuttle naar het vliegveld gebracht.

De buschauffeur kwam aan iedereen vragen welke maatschappij ze moesten hebben zodat hij ons netjes bij de juiste terminal af kon zetten. Terminal 4 was die van ons!

Om 12 uur waren we dus al op het vliegveld. Terwijl de vlucht pas om 18 uur ging! Wat zonde van de dag! Maar ja zonder auto heb je aan 3 uur extra in LA toch weinig. Dan maar hier effe shoppen bij de duty free. Kelly moest nog voor wat dingetjes kijken maar heeft niks van haar boodschappenlijstje kunnen vinden.

Om 2 uur konden we inchecken en doordat we zo vroeg daar waren stonde we dus ook vooraan, met als gevolg dat we de laatste plaats aan het raam hadden (de rest was reeds besproken) toch nog ergens goed voor geweest dan.

We gaan door security (jas uit, schoenen uit, riem af, laptop uit de tas enz.) en lopen de winkeltjes bij de gates nog even af wat boekjes om te lezen gekocht. Hierna gaan we wachten totdat we kunnen boarden om 17:20.

Het boarden gaat snel en de vlucht verloopt soepel. Na anderhalf uur vliegen wordt het al donker en 2,5 uur later alweer licht. Heerlijk zo met de tijd meevliegen...

In Düsseldorf komen de koffers al snel en als we dan door de douane heen lopen is de vakantie definitief helemaal voorbij. We hadden zo het rondje nog eens erachteraan kunnen doen! Nu thuis op de bank wachten totdat de jetlag erin kickt!

Bedankt allemaal dat jullie de verhalen gelezen hebben en er zoveel reacties op gegeven hebben. Het was erg leuk om te doen en ook erg fijn om voor jezelf later als naslagwerk te hebben. Je krijgt zoveel indrukken in 3,5 week dat je de geheugensteuntjes wel nodig hebt.

We hebben in totaal 3484 mijl gereden, dat is gelijk aan 5607 kilometer. 2165 foto's gemaakt (en voor Kelly is dit zeer weinig) samen met de filmpjes gemaakt met de fotocamera is dit goed voor 21 gb. Van de 15 verschillende hotels/motels die we gehad hebben was Metrocenter Crowne Plaza in Phoenix het beste en de Best Western in Grand Canyon het minste (slecht kun je het niet noemen, maar beter kun je hier kijken voor de bright angel lodge dan zit je echt middenin het park).

Iedereen die tips heeft gegeven over de reis Hartstikke Bedankt! Zonder jullie was het nooit zo'n mooi reis geworden!

Ans en Richard

Welkom thuis

Annemie

Fijn om te lezen dat jullie weer veilig geland zijn.
En bedankt voor alle verhalen en foto's. We zullen dit dagelijks ritueel wel gaan missen hoor... ;-)

Henkie

Welcome back guys, het was een genot om jullie te volgen. Erg mooi allemaal. Ik zou zeggen, vaker doen. Dat maakt het begin van de dag zoveel leuker.

Groetjes
Henkie

Christiaan

Welcome back! Kijk nu al uit naar de volgende vakantieblog ;). Was leuk om jullie avonturen mee te beleven en ben natuurlijk erg benieuwd naar de foto's.

Groet,
Chris

bianc

hey mup,

heb heel wat gemist van je verhalen door de vakantie, maar ga ze deze week ff op mijn gemak doorlezen. de foto's zien er in elk geval super uit. Slaap je jetleg goed uit en we spreken snel af.