Op reis door Amerika

Dag 23: Santa Barbara - Los Angeles

Vandaag zijn we weer terug waar het iets meer dan 3 weken geleden allemaal begon. Los Angeles! Raar om hier weer terug tezijn en aangezien we hetzelfde hotel hebben als de eerste paar nachten weten we zelfs de weg al.

Vanmorgen waren we vroeg op. We liggen vooraan op de galerij dus werden we al vroeg gewekt door de verschillende gasten die met hun koffers langskwamen. Om 9:15 uur uitgecheckt en tegenover bij de shoppingmal ontbeten. De horlogewinkel die er van buiten veelbelovend uitzag was dat van binnen absoluut niet! Om kwart over 10 koers naar de eerste bestemming van vandaag: Malibu.

Na iets meer dan een uur rijden komen we in Malibu aan. Het is hier nog mistig (warm weer en de ijskoude zee zorgt ervoor dat in de ochtenduren de kuststreek zeer mistig is, terwijl het wel heerlijk warm is, rare gewaarwording) dus is er nog niet zo heel veel te doen. We lopen even het strand op en kijken wat rond.

Dan rijden we door naar de volgende bestemming: Santa Monica. Iedereen heeft wel eens van de Santa Monica Pier gehoord en daar willen we dus ook wel eens heen. Het is maar een kwartiertje vanaf Malibu dus we zijn er zo. We zetten de auto op de parkeerplaats naast de pier en betalen dus ook een hoofdprijs! Op de pier is een (vaste) kermis. Hier lopen we overheen en lopen ook naar het uiteinde van de pier even lekker genieten. Ook komen we bij het bord dat het einde aangeeft van de 'oude' route 66. Dat moet natuurlijk ook even op de foto!. Aangezien het al half 2 is lunchen we op de pier en lopen daarna weer naar de auto.

We rijden door Santa Monica heen om naar Venice te komen. In Venice is het zien of gezien worden. Allemaal extravagante mensen lopen er rond. Vooral op muscle beach is het je ogen uitkijken. Er staat midden op de boulevard een 'kooi' waar een fitnesscentrum in ligt. Hier zijn er een paar opgepompte jongens/mannen hun workouts aan het doen. Breed, breder, breedst. Je kunt er pasjes kopen zodat je op 'doktersrecept' wiet kunt kopen. Piercings worden er gezet voor $10, nou liever niet.

We lopen het strand op en daar is dan een 'echte' baywatch lifeguard inclusief huisje en auto. Je mag ze niet storen want er staan allemaal pionnen om de huisjes. Wel maken we natuurlijk even een foto! We trekken de schoenen uit en lopen met onze voeten door het zand (ja, Kelly ook!) . Zo, dat is heet. We lopen een stukje door het water en het is echt koud die pacific ocean. Niks om in de zwemmen al doen dat wel een heleboel mensen. Nadat we nog even over de boulevard hebbengelopen gaan we naar het hotel.

We moeten de hele auto uitmesten en dat is een heel gedoe na 3 weken reizen. Het is net een huiskamer geworden. We hadden koffie, broodjes, koekjes in de auto en frisdrank in de koelbox. We moeten dan ook een kar pakken om alles mee te krijgen. Heeft dit allemaal in de koffers gezeten??? Boven sorteren we al een deel dat weg kan. In de 3 weken hebben we veel verzameld maar we willen natuurlijk ook een deel mee naar huis nemen.

Waar zullen we ons laatste avondmaal van deze vakantie eens nuttigen? Kelly wilt graag nog kijken voor een Hard Rock café trui voor haarzelf en voor haar zus. Dus gaan wel lekker daar eten. Het duurt bijna een uur voordat we er zijn zo druk is het op de weg. We waren bijna vergeten hoe druk dat het hier ook alweer was. Na het heerlijke eten koopt Kelly haar trui maar voor zus wordt helaas niks meer gevonden (Sorry Wen).

Er wordt naast het hardrock café nog een of andere serie opgenomen. We denken dat het Glee is maar zeker weten doen we het niet. Wel leuk om te zien wat een happening het dan in LA geeft. Bewaking overal en allemaal borden dat er opnames plaats vinden en dat je dus opgenomen kunt worden. Hiervoor ontvang je achteraf geen betaling enz.

Terug in het hotel na het douchen de koffers weer inpakken. Nadat we een heleboel hebben weggegooid past het weer allemaal redelijk!

Morgen moeten we de huurauto weer inleveren en gaan we naar het vliegveld. We vliegen om 18:10 dus voor jullie om 3:10 zaterdag op zondagnacht. Hopelijk dus morgen bericht dat we goed zijn aangekomen. Om 13:50 zullen we landen op Düsseldorf.

Christiaan

Goeie terugreis en thnx voor de fantastische verhaaltjes...ga het missen :P

Lotty

Ik sluit me aan bij Christiaan!!

xx

pap en mam.

de laatste dag voor jullie,een goede vlucht, en tot morgen in Dusseldorf,hoi.

mam T

Wel niks vergeten, want nu kun je dan niet even terug om het op te halen.
Goede vlucht en tot morgen.........
Pap en mam T

Vanessa

Haha, op Venice Beach heb ik mijn tweede tatoeage toen laten zetten. Had mooi uitzicht op Muscle Beach. Wat een verschrikkelijke bedoeling is dat, he? Ik vond wel die hele hippie sfeer die daar nog hing wel leuk, en we hebben ons toen echt een dag op het strand (en in het water!) geamuseerd.

Goeie reis terug, en hopelijk tot snel in Nederland!

richard wendy en bryan

hallo!!!!
ik deel richards trui wel hihihi...
welke heb jij dan, een witte???

goede terugreis en tot morgen?

xxx jezus

Peggy C

Heee Kelly, met de voeten in het zand? Echt waar? Toch zeker geen foto van gemaakt, toch?

Nou, goede terugreis!