Op reis door Amerika

Dag 22: San Simeon - Santa Barbara

Vandaag weer redelijk op tijd opgestaan omdat we voordat we naar Santa Barbara vertrekken nog naar Hearst Castle willen. Hearst Castle is een 'ranch' van de zeer rijke William Hearst. Hij is rijk geworden door goede investeringen inde goud en zilvermijnen en was eigenaar van vele kranten.

We hadden vandaag weer ontbijt bij het hotel en hadden gisteren al ween blaadje zien hangen met wat we zouden krijgen. Kelly was zich al aan het verheugen op de pannenkoeken met vers fruit! Bij de lobby moesten we onze voucher (blaadje van 1 bij 2 cm met wat gekriebel erop) inleveren. En van de volgende dame kregen we bij een piepschuim bakje en werden we verwezen naar de ruimte met het zwembad. Hmm, lekker eten bij chloorlucht. Daar pakte we wat te drinken en maakten de piepschuim bakjes open. 2 kleffe gebakjes zaten erin. Was dat even een domper. Bleek dat je het ontbijt dat ophing bij het naastgelegen restaurant kreeg. Das nou jammer!

Op naar Hearst Castle. Dat was maar 4 mijl rijden dus om kwart voor 10 waren we daar. De eerste tour die we konden krijgen was m 10.20. Dat viel nog mee. Even door de gift shop gelopen (ze buiten echt alles uit hier) en gewacht tot we werden omgeroepen om 10:10. 1 minuut voordat we de bus in mochten komt Davy erachter dat hij zijn trouwring is vergeten in het hotel. Wij op zoek naar een telefoon om het hotel te bellen. Dit kregen we helaas niet te pakken. Kelly wilde de tour toch gewoon doen en daarna langs rijden maar Davy wilde de tour cancellen. Om eerst naar het hotel te rijden en dan nieuwe kaartjes te kopen had echt geen zin. Wat te doen. We besluiten dat Davy terug gaat naar het hotel en Kelly de tour gaat volgen (Davy had stiekem toch al niet zo'n interesse) We krijgen het geld terug van Davy's kaartje en hij gaat terug naar het hotel en Kelly stapt de bus in.

Met de bus is het ongeveer een kwartier naar de 'ranch' eigenlijk is het gewoon een kasteeltje, zo ziet het in ieder geval wel uit. Een tourguide zal ons door de benedenverdieping leiden (voor de bovenverdieping en ook voor de keuken bestaan weer andere tours). Je krijgt de hal, de eetkamer, de recreatiekamer en de bioscoopzaal te zien terwijl de tourguide elke keer een heel verhaal vertelde. Na de rondleiding van bijna een uur mocht je buiten nog rondlopen om door de tuinen te lopen en de zwembaden te zien. Ik loop alleen even naar het buitenzwembad en via de ruimte van het binnenzwembad kom je bij de bussen uit. Heel mooi om gezien te hebben maar eigenlijk was het verhaal van de tourguide nog het leukste! Onderweg naar beneden heb je normaal fantastisch uitzicht over de kust mar de mist gooit hier weer roet in het eten. Ook komen we nog langs de vertrekken waar de dieren in hebben gezeten. En vertelt de buschauffeur nog het een en ander op weg naar beneden.

Om 12 uur in het visitorscentrum aangekomen staat Davy al te wachten met ring om zijn vinger. Eind goed al goed en kunnen we op weg naar Santa Barbara. Dit is nog zo'n 2,5 uur rijden. We tanken nog onderweg en komen iets voor 3 uur aan bij ons hotel (gelukkig is hier geen mist). Weer een mooie kamer met kingsize bed met uitzicht over het zwembad. We gaan even lekker bij het zwembad op de ligstoelen liggen voor een half uurtje en rijden daarna even naar het strand. Hier parkeren we de auto en lopen door wat straatjes heen. Een erg leuk en gezellig stadje is dit. Na wat wandelen door de winkelstraatjes krijgen we honger en rijden we terug naar ons hotel.

Na het eten lopen we even naar de shoppingmall aan de overkant (het horloge is immers nog steeds niet gevonden). Het is maar klein en weer geen succes. 1 winkel ziet er aan de buitenkant veelbelovend uit maar is helaas dicht. Morgenvroeg gaan we hier nog even langs.

Morgen gaan we weer naar Los Angeles. Dit is maar een korte rit van anderhalf uur. Onderweg rijden we wel nog even door Malibu en stoppen we in LA nog bij Santa Monica/Venice waar baywatch is opgenomen.

Roberto

Hoi Kel en Deev,
Als jullie morgen toch in Santa Monica zijn moeten jullie langs 3rd street Promenade. Een erg leuke winkelstraat met aan het eind een hele grote shopping mall. Misschien daar meer geluk met je horloge?
Groeten Roberto

Henkie

Hey Kellebel, Davy,

Ik ben inmiddels weer bijgelezen vanuit mijn B&B in Ierland. Het is bij jullie erg mooi allemaal zeg. De tijd vliegt, dus geniet er nog van. En geen tijd meer verspillen. Gewoon omhouden die trouwring :-). Zo, regenpak aan en daar gaan we weer. Veel plezier nog.

Groetje

Annemie Sturtz

Ik wil ook zo'n eettafel, en minimaal een van die zwembaden.... ;-(

Wat een mooie reis zijn jullie toch aan het maken. Echt super!!

Alleen uhm..., hoe kun je je trouwring nou vergeten??

Lotty

Erg leuk verhaal dit. Kan me precies voorstellen hoe dat gegaan is met die trouwring ;-)

Jammer genoeg zit het er bijna op.

Al ben ik blij als je er weer bent Kel!! Ik schijn, volgens Herbie, minimaal 1x keer per dag te zeggen dat ik je mis.... ;-)

En wie weet, misschien heb je wat horloge betreft nog geluk in LA of LAX misschien...?

xx

Lian

Groetjes aan Charlie daar in Malibu! Tot snel weer Kellebel!

mam T

Gelukkig de trouwring weer om de vinger, een huwelijksreis zonder ring dat gaat toch niet?
Ik duim dat je het horloge nog op de kop kan tikken op de valreep want vandaag gaan jullie terug naar L A
daar waar alles begon....... Jammer van die pannekoeken maar die bakken we toch thuis dan???
Heel veel groetjes, ook van Bryan want die is hier bij ons. xxxxxxx mam