Op reis door Amerika

Dag 21: San Francisco - San Simeon

Vanmorgen alweer de koffers ingepakt om de rondreis te vervolgen. Na een ontbijtje gewacht op de auto (die hadden we ergens laten parkeren). Na 20 minuten konden we vertrekken, op naar het kronkelige gedeelte van Lombard street. Van te voren hadden we uitgezocht hoe we er moeten komen en dat was maar goed ook. Bijna iedereen rijdt er ook heen via de Lombard street heen om er op het laatste vanaf te gaan. Wij kwamen via een zijstraat en stonden dus vrijwel vooraan. Degene die via Lombard street kwamen aanrijden stonden in de wachtrij. Het was leuk om er vanaf te gaan maar hij lijkt vanaf de onderkant moeilijker dan hij is. Onder nog even wat fotootjes gemaakt en toen richting onze eindbestemming van vandaag San Simeon.

Het weer was voor San Francisco begrippen erg lekker en ook waren er bijna geen wolken. Hoe zou het met de brug zijn? Toch in de mist? Voor de zekerheid rijden we er toch maar heen, zover om is het niet. En als we door komen hangt er wel mist maar de brug is helemaal te zien! Snel wat fotootjes maken en dan kunnen we San Francisco echt verlaten.

De route die we vandaag gaan rijden leidt ons over Highway 1. Deze weg loopt van San Francisco helemaal naar onze eindbestemming van de rondreis Los Angeles. Onderweg is er nog een kleine omweg om de 17 mille drive te rijden. Dit is zoals de naam al zegt een 17 mijl lange route langs de kust die de mooiste van Amerika genoemd wordt. Dat willen we wel eens zien. Na de entree betaald te hebben rijden we de route. Hier staan heel veel luxe villa's en er zijn golfbanen. Misschien komt het omdat het niet zo'n heel mooi weer is (veel mist) mar eigenlijk vinden we er beide niet veel aan (Jammer, in de laatste paar dagen toch nog iets wat niet leuk is aan deze reis ;-)) We stopen wel een paar keer maar we zijn er vrij vlot doorheen.

Hierna is het nog zo'n 70 mijl naar San Simeon, de kustweg is zeer mooi om te rijden en we stoppen ook een aantal keer om foto's te maken.

De waterval onderweg slaan we over. Veel te druk op de parkeerplaats en we zijn in Yosemite al genoeg verwend met watervallen. Rond 5 bereiken we San Simeon. We checken in en gaan bij de buren wat eten, nog even naar de minimarkt ernaast en rijden dan even naar het strand. Het is fris en al vloed aan het worden zodat er weinig strand meer is. Morgenvroeg nog maar eens komen kijken.

Aangezien ze bij ons hotel het grootste binnenzwembad van de buurt hebben (zo staat groots in de brochure) nemen we maar eens een duik. Het is inderdaad een wel een redelijk formaat. Kelly kan er zowaar wat baantjes in zwemmen. Als we willen gaan begint er een Nederlandse vrouw tegen ons te praten over de reis. Blijkt dat we precies hetzelfde rondje gedaan hebben. Alleen zij 1 dagje langer. We praten wat over de reis, mooiste dingen die we gezien hebben etc. en geven ze nog wat tips over LA waar zij nog 3 dagen verblijven. Ook zij hebben net als wij het gevoel dat we sinds San Francisco naar 'huis' aan het rijden zijn.

Morgenvroeg gaan we naar Hearst Castle en daarna via dezelfde highway 1 naar Santa Barbara.

mam T

Leuk weggetje zeg even nog proberen of de bochten nog goed gaan na al die rechte wegen. Ja, het einde van de reis komt in zicht, ik heb nog 2 bladzijden en heb je goed kunnen volgen.
Gelukkig nog een goede foto van de brug en goede reis vandaag naar Santa Barbara.....
Groetjes en xxxx van mam

pap en mam

Jongens nog een paar dagen genieten,voor ons [tiens] is het al te lang,mij ook.Dave nog niet moe van het rijden?Kellys fotos worden steeds mooier.hoi.

Vanessa

Gezellig al die zeehondjes en vogeltjes op die rots...!