Op reis door Amerika

Dag 20: San Francisco

Vanochtend als eerste maar het verslag van gisteren erop gezet. Kelly was toch alweer vroeg wakker omdat ze niet zo goed geslapen heeft. Ze hebben hier in dit hotel niet echt lekkere kussens dus slapen gaat niet zo goed. In bijna elk ander hotel hebben ze een stuk of 3 kussens per persoon verschillend in hardheid en dikte. Dan kun je dus een (of soms wel 2) uitkiezen zodat je het lekkerst ligt. Hier hebben ze wel 2 kussens per persoon maar 1 is net te laag en 2 echt te hoog. Ach ja, luxe probleempje. Terwijl Kelly het verhaal aan het typte was Davy een Jerry Springer achtige talkshow aan het kijken. Erg leuk om te zien.

Hierna maar weer de Hop on Hop off op.

De bieb:

Bij Alamo Square eraf om de 'painted ladies' oftewel de full house huisje te bekijken en wat fotootjes te schieten. Erg steile straatje hebben ze hier. Vandaag is het iets warmer dan gisteren dus in plaats van de dikke fleece trui vandaag de wat dunnere. Ook komt de zon nu zelfs af en toe door!

De volgende bus weer op om door te rijden naar de golden gate bridge, hopen dat ze nu wat meer van zichzelf laat zien. We mogen boven in de dubbeldekker zitten met open dak. Toch wel wat frisjes maar zo zie je wel alles goed. Er is dit keer in plaats van de koptelefoon met bandje een live tourguide. Het meisje denkt van zichzelf dat ze erg leuk is (af en toe is ze dat ook wel maar meestal niet). Eenmaal om de hoek van de brug wordt het weer erg mistig. Ze is er bang voor dat hij goed te zien is maar als hij in het zicht komt is hij redelijk goed te zien. (dit is z ongeveer de normale hoogte voor de mist laat ze weten) weer scheuren we de brug over (bus gaat 55 mijl per uur, windstoten van 55 mijl per uur en zo'n 15 graden is het boven de zee oftewel erg koud!!!) aan de overkant kunnen we wat foto's maken aangezien de tourguide een sanitaire stop moet maken en dan scheuren we weer terug (het lijkt wel nog kouder geworden!!!).

We rijden met de bus door naar chinatown en stappen hier af. We lopen door de straatje en zien nog dat een junk een trui jat en dan heel snel wegrent! Gezellig winkelen hier in chinatown. We kopen ook een nieuwe rugzak omdat 1 het begeven heeft tijdens de reis.

Na een uurtje door chinatown gaan we met de bus weer verder naar fisherman's warf. Hier moeten we 20 minuten wachten totdat de bus weer verder gaat (eindpunt en beginpunt van de tour) we wandelen hier dus nog wat rond en shoppen nog wat. Dan gaan we terug richting ons hotel.

Op union square stappen we uit en hier schijnt heerlijk het zonnetje. Hier zijn wat trapjes dat je lekker kunt zitten en we nemen dan ook lekker plaats! Effe lekker mensjes kijken. Als het bijna 5 uur is kijkt Kelly nog even of Macy's toevallig een nieuwe lading horloges heeft binnengekregen maar dit is helaas niet het geval. Dan maar ff terug naar het hotel.

We kijken wat er hier in de buurt nog te doen is en er blijkt een draaiplateau van de cable cars hier inde buurt te liggen. Dat willen we bij daglicht nog wel eens een keer zien. Het is maar 4 blokken lopen en we zijn er dan ook snel. Het is hier echt lopende band werk en zodra we aangekomen komt er meteen een tram aan die ze moeten draaien. Wat een werk!

Tegenover het draaiplateau is een mega shoppingmall waar we nog een kijkje binnen gaan nemen en er nog wat aan de vingers van Davy blijft plakken. Dan gaan we naar een stop bij de starbucks terug naar het hotel onderweg komen we weer veen zwervers tegen. Die zijn hier sowieso wel heel veel, meer nog zelfs dan in New York. Met de bus reden we ook door het Tenderloin district. Ook wel bekend van de film van Will Smith - Pursuit of happiness. Dit gebeid wordt voor toeristen sterk afgeraden omdat de criminaliteit hier erg hoog is. Hier zagen we vanuit de bus de mensen in de rij staan voor slaapplaatsen e.d.

Morgen gaan we San Francisco weer verlaten en naar San Simeon. In San Francisco gaan we eerst nog naar Lombard street. Dit is de straat met de 8 haarspeldbochten die we wel eens willen afrijden.

Nog maar een paar daagjes te gaan...

p.s. dat wat ze in Nederland deden met de olifanten doen ze hier op union square met harten. Erg mooi!

mam T

Leuk om weer te lezen. Die geschilderde harten vind ik ook mooi, goed idee. Alcatraz valt me ook een beetje tegen, maar ja als je wat uitgespookt heb verdien je ook geen luxe kamer, toch???
Pier 39, stonk het daar echt zo?? Ja ik kan me dat wel voorstellen met die dieren daar.
Full House huisjes zijn erg leuk om te zien en het draaien van de tram ook.
Weer hebben jullie veel gezien en nu op naar San Simion. Jammer dat de brug in de mist lag. maar ja we weten allemaal wel hoe die uitziet.
Heel veel groetjes van mam en xxxx

mam T

die roze auto past wel niet op jullie oprit .........
hi hi