Op reis door Amerika

Dag 19 San Francisco

Vanmorgen weer een klein beetje uitgeslapen en kaartjes gekocht voorde hop on hop off bus.

Deze bus rijdt je in anderhalf uur langs alle hoogtepunten van de stad, inclusief een ritje over de golden gate bridge. Op union square stappen we op en is het al meteen heel erg druk. We willen vandaag uitstappen bij pier 39 omdat we straks toch bij pier 33 moeten zijn. hier stappen we namelijk op de boot voor de rondleiding op alcatraz.

We maken al meteen bijna het hele rondje, komen langs de huisjes van full house.

De brug! De brug? Waar is die dan??? Tja, die hangt inde mist. Dit is schijnbaar bijna altijd zo. Morgen maar iets later op de dag vertrekken dan hangt de mist iets hoger en kun je er wat meer van zien.

Rijden langs chinatown en door het financial district. Hier willen we morgen ook uitstappen om even rond te wandelen.

Dan komen we aan bij pier 39. Dit is een heel gezellige pier met allemaal winkeltjes en op het einde de luie zeehonden. De zeehonden liggen op vlondertjes heerlijk te zonnen en sommige maken ruzie (deze duwen elkaar de vlonder af erg leuk om te zien). We struinen de winkeltjes even af (vooral souvenirwinkeltjes) en gaan alvast wat eten. Hierna lopen we nog even naar fishermanswarf en kijken daar nog wat rond. Kelly wordt nog een camerawinkel binnengelokt proberen haar van alles aan te smeren maar ze houdt voet bij stuk en slaat alles af!

We moeten om half 6 boarden voor de tour naar Alcatraz dus lopen we weer terug naar pier 33.

Er wordt nog een kitscherige foto gemaakt die je kunt kopen maar die slaan we mooi af. Hebben zelf al leukere foto's gemaakt.

Op Alcatraz aangekomen krijgen we een audio tour. Hij is zelfs in het Nederlands verkrijgbaar. Hmm, de Nederlanders laten schijnbaar genoeg geld achter haha. We pakken toch de Engelse versie omdat die door de gevangenen en bewakers zelf is ingesproken. De tour duur 45 minuten en loodst je door de gehele gevangenis. Al is deze kleiner dan we ons hadden voorgesteld. Ook de cellen zijn maar ieniemienie. Het is heel indrukwekkend om hier rond te lopen. Na de tour zijn er nog wat programma's die je kunt volgen. We doen de tour over de ontsnapping die er is geweest in 1962. Om 21:30 hebben we de boot terug en willen we een taxi naar het hotel pakken.

De taxistandplaats is bij pier 39 dus gaan we daar weer heen. Samen met bijna alle andere mensen van de boot. De rij bij de taxi's is dus echt megalang. We kunnen ook met de cable car terug naar het hotel maar we weten niet waar de opstapplaats is. Voor ons besluiten Amerikanen ook de cable car te pakken en we vragen aan ze of we mee morgen lopen. Het is een kwartier lopen en we zouden het zelf in het donker nooit gevonden hebben. Hier worden de cable cars ook handmatig omgedraaid zodat ze de route terug weer kunnen maken. Zien we dit ook meteen.

Als we op de car zitten moeten we ons goed vasthouden. Het vertrek is net een start van de achtbaan. De rit is erg leuk en we moeten bijna tot het eindpunt. We zitten naast de gripman die de car bestuurt dus kunnen w e dit ook meteen goed zien. Bij Union Square stappen w e uit en lopen we naar het hotel.

Morgen weer met de hop on hop off bus de rest van de plaatsjes bekijken!

Peggy J.

hey jippie... toch nog een verhaaltje vandaag... en wat foto's bij die van gisteren. Ja de verwachtingen zijn iedere keer weer hoog gespannen!!

Het blijft zo leuk om jullie verhaaltjes te lezen en de mooie foto's te bewonderen!!!!

Cor

If you're going to San Francisco, be sure to wear some flowers in your hair !

Peggy C

Ik vind het echt een geweldige reis die jullie maken. Ik zou hem zo ook willen maken!

Harry, Frans en de kinderen

Die Cor heeft mijn tekst gejat.
Nu weet ik niet meer wat ik moet schrijven :)
Like the pictures!
xx

Vanessa

Wilde ook al vragen waar de bloemen in je haar zijn??!!