Op reis door Amerika

Dag 18: Lake Tahoe - San Francisco

Vandaag maar een kort verhaaltje. We hebben eigenlijk niet zo veel gedaan haha (mag toch ook wel eens een dagje wah!)

Vanochtend lekker uitgeslapen en om 10 uur gaan ontbijten. We mochten bij het restaurant wat bij het hotel hoort een ontbijt van de kaart kiezen. Beter dan altijd het continental breakfast bij de best westerns! Helaas heeft het hotel iets van 140 kamers en het restaurant maar plaats voor 60 mensen. Dat wordt dus wachten. Een half uur later kunnen we aan tafel maar het eten is het waard. Heerlijk ontbijt.

We checken uit en leggen de koffers in de auto. Op naar het strand! Dat dachten meer mensen en het was dan ook erg druk. Auto konden we nergens kwijt en het was inmiddels ook alweer 12 uur. Dan maar meteen door naar San Francisco?!? Kelly wilt toch nog even het strand op om wat foto's te maken en Davy blijft even in de auto wachten. Als we koers zetten naar San Francisco zien we onderweg nog een autotentoonstelling van oudere maar ook nieuwe aparte auto's. Erg leuk om te zien! We rijden nog wat door South Lake Tahoe om wat sightseeing te doen en gaan dan toch op naar de bestemming. We merken trouwens wel op dat het hier op bepaalde plekken naar wiet ruikt! De rit zal ongeveer 3,5 uur duren maar volgens ons zijn er meer mensen die die kant op gaan. Davy begaat nog wat verkeersovertredingen als we bijna bij de bestemming zijn, omdat de navigatie ons over een baan heen stuurt waar we eigenlijk niet mogen komen maar we ook geen kans meer zien om wel nog de goede kant op te gaan. Hopen dat er geen flitser o.i.d. stond!

In de stad is het een drukte van jewelste met auto's! We zijn blij als we om half 5 het hotel hebben bereikt en laten de auto maar wegzetten. We gaan toch maar een hop on hop off bus pakken voor 2 dagen want het was echt niet fijn om hier te rijden. We relaxen even op de kamer en besluiten om half 7 even een rondje buiten te lopen. We lopen inmiddels in een lange broek en dikke trui. Het is erg koud hier vergeleken met wat we gewend zijn. (ongeveer 19 graden) mensen lopen zelfs met sjaals en mutsen!

Het hotel blijkt op union square te liggen, midden in het centrum en veel winkels eromheen. Gaan even bij Starbucks een kop koffie drinken en gaan aan het barretje zitten zodat we zien hoe de dranken allemaal klaargemaakt worden. Wat een verschillende handelingen moet je allemaal kennen als je hier werkt. Het meisje dat er staat is goed geroutineerd en werkt erg snel! Grappig om eens een tijdje te aanschouwen. Kelly gaat hierna maar weer eens op zoek naar het horloge dat ze wilt hebben maar ook nu wordt deze niet gevonden. We blijven het proberen! Om half 9 keren we terug bij het hotel en gaan we wat tv kijken en lekker slapen.

Morgen beginnen we met de hop on hop off tour en hebben we 's avonds de alcatraz tour!

Christiaan

Toch mis ik hier iets...

Edwin

FOTO'S! :)

mam T

Ja , inderdaad foto's missen we bij dit verhaal. En ja een luie dag ertussen mag. We hebben gisteren geprobeerd om te bellen, maar kwamen er niet doorheen. Geef je ogen goed de kost in Alcatraz en fijne dag verder....
Groetjes en xxxx van mam.

richard wendy en bryan

hallo!!!!!
super zeg die bomen!!!
echt heel mooi!!!
wat mama al schreef, we hebben gister bij pa en ma thuis geprobeerd om jullie te bellen.....we wilden jullie stem weer horen!!

geniet nog van de laatste dagen en vergeet niet te kijken naar de trui....
heb je al een horloge???

xxx van ons

Erwin Joyce en Stacey

Hallo
Wat mooi allemaal wat een super leuk idee zo om iedereen op de hoogte te houden tijdens de reis.

Fijne dagen nog verder...
groetjes Erwin Joyce en Stacey