Op reis door Amerika

Dag 17: Yosemite - Lake Tahoe

Vanmorgen om 7 uur opgestaan en om half 8 uitgecheckt. We pakken een koffie to go mee uit de lobby en vertrekken naar de zuidingang van het park om de sequoia's te gaan bekijken. In Mariposa Grove staan wel 500 sequoia bomen. Onderweg stoppen we nog bij Tunnelvew en met de 'net' opgekomen zon hebben we een mooi uitzicht de vallei in.

Dan na ongeveer anderhalf uur rijden zijn we bij de Grove. Je kunt hier door de vallei heen wandelen en de bomen bekijken maar je kunt ook met de tram om half 10 een guided tour maken. Aangezien we beperkt de tijd hebben pakken we de tram.Net voordat we gaan vertrekken besluiten w e om toch nog maar snel het fleeceveste te gaan halen want warm is anders. De tram rijdt ons in anderhalf uur langs verschillende bekende sequoia's over een afstand van7 mijl, ook is er af en toe een rustpunt zodat er foto's gemaakt kunnen worden. Een goede keuze dus! Blij waren we ook met ons vest. Boven was het 15 graden!

Om 11 uur zijn we terug bij de auto en gaan we op weg naar Glacier Point waar je een super uitzicht hebt over de vallei. Weer bij de zuidingang aangekomen is de weg naar de Mariposa Grove waar wij net vanaf komen afgesloten. Te druk en geen plaats meer. Dat belooft wat voor de rest van het park. Voor Glacier Piont moeten we weer een stuk richting vallei en dan een 16 mijl lange weg inslaan. Op deze weg zijn ze stukken bos aan het verbranden zodat de bodem weer voldoende voedingstoffen krijgt. We rijden dus gewoon langs het vuur. Het uitzicht boven is inderdaad de lange weg waard! Wat een mooi uitzicht. Ook blijkt nu dat we hier bovenaan staan dat de grootste watervallen nog stromen (normaal staan deze droog in de zomer, maar door de late sneeuwval is er nog genoeg water) dus deze worden even op de foto gezet.

Om 1 uur zijn we weer terug onder in de vallei en gaan we op zoek naar wat te eten. Dit wordt een probleem, het is echt megadruk in het park (wat wil je ook op een zaterdag) en alle parkeerplaatsen zijn vol. Voor een sanitaire stop gaan we maar even naar het toilet op de camping (wat zijn we blij dat we daar niet hebben geslapen. Wat een smerige bedoening) Net op het moment dat we willen doorrijden op weg naar Lake Tahoe komt er voor de lobby een 15 minuten parkeerplaats vrij. Kelly rent snel naar de food corner om wat te eten te halen terwijl Davy in de auto blijft. Ook bij de food corner is het een drukte vanjewelste. Kelly pakt snel een broodje kaas, wat croissantjes en een banaan. Dit eten we dan maar in de auto op. Wel hebben we hieronder inde vallei nog mooie uitzichten waarvan weer menig foto van gemaakt wordt.

Het is inmiddels kwart over 2 en we moeten nog zo'n 4 uur rijden naar Lake Tahoe. Weer moeten we over de Tioga pass en we stoppen onderweg nog op een paar punten die we gisteren hebben overgeslagen. Nadat we Yosemite uit zijn is de weg redelijk saai. We zijn blij als we om half 7 bij het hotel aankomen (weer een Best Western dus weer ontbijt!). Het is ook weer een motelachtig hotel en de kamer is weer redelijk groot met een kingsize bed. Wel houden ze erg van spiegels hier. De wand naast het bed is 1 grote spiegel. Alleen geen draadloze internetverbinding. Na even zoeken blijken we onder een kabel te moeten gaan halen en hebben we een inbelverbinding. Nou ja, als die het maar doet!

We reserveren een plaatjes voor over een uur in het restaurant beneden en lopen even naar het privé strand dat bij het hotel hoort. Lake Tahoe heeft het superhelder water en het water is ongeveer 20 graden. De temperatuur is nu hier 23 en we vinden het fris haha.

We gaan naar het restaurant en het blijkt een van de op 100 restaurants van Amerika te zijn. Als we de wijnkaart afslaan kijkt de meneer een beetje beteuterd en even later zien we de vele awards voor de wijnen aan de muur hangen. Tja, wijn is niet aan ons besteed.

De kaart is ook zeer 'apart' en wie ons een beetje kent weet ook dat we niet van apart houden haha. Kelly pakt zich dus een ceasar salade (en ja, het moet toch erg zijn voordat Kelly een salade pakt) en Davy de meest normale steak met de 2 keer gebakken aardappel. Na lang wachten komt dan toch het eten en het ziet er goed uit. Om 10 uur verlaten we het restaurant en gaan we terug naar de hotelkamer (met internetkabel!)

Morgen op naar San Francisco waar we 3 nachten zullen verblijven. De laatste week gaat ook in!

De reacties blijven leuk om te lezen! Bedankt allemaal!

@Dees; Ja het is de Nederlandse tijd op onze thermometer...

Lotty

hihi dan moet het idd erg zijn als jij een salade kiest Kel....

Wat een geweldige reis is dit! Baalde gisteren al dat er geen nieuw verhaal op stond ;-) Maar had al het vermoeden dat jullie geen internet oid zou hebben. Des te leuker is het om 2 verhalen achter elkaar te kunnen lezen!

Heb gisteren nog ff op youtube filmpje over de moving rocks Racetrack Playa bekeken. Vreemd hoor.

Verheug me nu al op de foto's van Frisco, vooral Golden Gate Bridge en Alcatraz.

Enjoy!

xx

Bjorn en Marthe

Jeetje, aantal dagen geen tijd gehad om de verhalen te lezen en we hadden weer HEEL wat in te halen haha!!
Super zeg weer allemaal! En wat een kermis daar in Vegas, haha!!
Bjorn is helemaal wild van de bomen in de Grove!
Wij kunnen helaas niet meer al jullie verhalen lezen, aangezien de vakantie voor ons ook daar is!
ENJOY!!!!!!

mam T

Hello kids
de verhalen en de foto's weer bekeken en zo te lezen wordt er flink wat ondernomen door jullie. En Kelly, zijn je wandelschoenen nog niet versleten??
De laatste week is inderdaad ingegaan nu en ik wacht met spanning op het verslag van Alcatraz.....

Heel veel groetjes van mam

Debby

Ha Meneer en Mevrouw Tempelman!
Heb net even een inhaalslag gemaakt met jullie verhalen want lig behoorlijk wat dagen achter! Wat een die-hards zijn jullie zeg; jullie profiteren van echt álle uitzichtpunten en weetjes in de parken! Goed hoor! Lees dingen waarvan ik nu denk; Goh, dat hadden we ook kunnen doen...! ;-)Geniet nog lekker en neem een wasknijper mee om je neus dicht te knijpen bij pier 99! Leuke zeehonden, maar wat stinkt het daar! :-)
Groetjes!