Op reis door Amerika

Dag 14: Las Vegas

Vanochtend voor deze vakantie kennende erg laat opgestaan. Pas om half 11 waren we klaar om op pad te gaan. Ook vandaag maar weer een buskaartje gekocht aangezien we nog een paar hotels af willen gaan en vanavond naar Stratosphere willen.

We beginnen vandaag bij onze buren Excalibur. Dit is een sprookjeskasteel dat er van binnen ook zo uitziet.

Hierna verder gelopen naar Luxor. Dit is een hotel in Egyptische stijl. Binnenin is nu de tentoonstelling bodies en titanic. Het hotel rondgelopen en toen buiten (na 5 minuten erover gedaan te hebben om over te kunnen steken) de bus gepakt.

Uitgestapt bij Paris en hier nog even binnen gaan kijken. Ook hier kan je bovenin een kijkje nemen met uitzicht over de strip maar aangezien we dat vanavond al gaan doen slaan we dat even over.

Hierna verder naar Ceasers Palace. En dit is toch w el een van de grootste hotels aan de strip. Hier hebben we flink wat rondgelopen en nog een showtje gezien over Atlantis die niet zou misstaan in de Efteling.

Het flamingo hotel hadden we ook nog niet van binnen bekeken dus hier zijn we ook nog even binnen geweest. Hier is een kleine tropische dierentuin binnenin met zo als je al kunt raden ook flamingo's.

Dan op weg terug nog even bij de overburen gekeken of de leeuwen er nu wel waren. Ze waren er 2 leeuwinnen deze keer. Het hotel 'bezit' 37 leeuwen en leeuwinnen die leven op een ranch 12 mijl van Las Vegas. Elke keer komen er 2 naar het hotel waar ze 5,5 uur verblijven en dan worden ze weer gewisseld. De leeuwen slapen vooral als ze in het hotel zijn maar dat schijnen ze sowieso 20 tot 22 uur per dag te doen. Het klimaat is echter zo goed geregeld dat ze zich helemaal in hun nopjes voelen hier en dus heerlijk kunnen slapen. De 'kooi' is geluidsdicht en heeft 9 miljoen dollar gekost.

Het is nu alweer tegen 4 uur en beginnen langzaam weer honger te krijgen. Het Hard rock cafe is dichtbij dus dat wordt het! Bij het naar buiten lopen blijft er nog een vest aan de vingers van Kelly plakken dus alweer een souvenir wordt ingeslagen.

We rusten wat op de hotelkamer en om 7 uur pakken we de bus naar Stratosphere. Alles is open vandaag dus we gaan naar boven. Wat een super uitzicht heb je hier! Het is nog aan het schemeren als we boven komen dus we zien Las Vegas ook nog als het licht is. Na een kwartiertje is het dan eindelijk donker en maken we de laatste foto's. Op de weg naar beneden komen we nog 2 stelletjes tegen die er net zijn getrouwd. 1 stel volledig in trouwkledij en de andere alsof ze het net besloten hadden. Dit laatste stelletje komen we weer tegen bij de foto uitgifte (van de foto's die voordat je naar boven gaat zijn gemaakt). Hier zijn ze al aan het ruziën over welke foto genomen wordt. Fijn huwelijk wordt dat!

Aangezien we morgen redelijk op tijd willen vertrekken naar Death Valley gaan we terug naar het hotel.

Morgen weer verder met de rondreis en staat ons een lange rit te wachten. Via Death Valley naar Lone Pine. eerst gaan we het bord welkom in Las Vegas nog even op de foto zetten en onderweg komen we ook nog langs de trouwkapel waar bon Jovi is getrouwd. Kijken of we daar ook nog een kiekje van kunnen maken.

Weetjes:

Kelly is nog nooit zo vaak sweety genoemd als in deze 2 dagen hier in Las Vegas.

We hadden zowaar vandaag een vriendelijke buschauffeur!

@Tjandra: Weet je nog dat we voor Mondo Verde toen naar de jaarbeurs moesten en dat er een bar stond met zuurstof. Hier kon je vershillende smaakes/geurtjes in doen. Wij moesten er toen nog zo om lachen. nou hier staan ze op elke hoek van de straat!! En er wordt nog flink gebruik van gemaakt ook!

Noor

Over weddingbells gesproken...

Cor

Op 1 van de foto's heb ik een zeldzame flamingo met zonnebril ontdekt !
Wat betreft het trouwen : ook in de U.S.A. zijn er dus domme mannen.
Groeten uit (terug in) Sittard

Peggy C

Het lijkt me heel apart om al die gekke dingen in Las Vegas te zien. Groot, groter, grootst....