Op reis door Amerika

Dag 13: Las Vegas

Vanochtend maar eens lekker uitgeslapen tot 9 uur. Hierna op zoek gegaan naar een ontbijtje dat we vonden aan de overkant van de straat. Volgens mij komen we beide met een aantal kilo's extra thuis haha. Gewacht totdat we de bus konden pakken die over de Strip rijdt, The Deuce! Voor 7$ mag je 24 uur gebruik maken van de bus. Maar verwacht voor deze prijs geen vriendelijke buschauffeurs!

Onze eerste halte duurde ook meteen 3 kwartier. Fremont street. Hier wordt een lichtshow gegeven op de schermen dit over de straat heen hangen.Overdag is hier nog niet zo heel veel te zien en na de straat op en neer te hebben gewandeld zijn we dan ook maar weer terug gegaan naar de halte.

Volgende stop: Stratosphere tower. De rit naar boven is toch wel redelijk duur dus hier besluiten we ook om vanavond terug te komen om las vegsas by night te zien. Dat lijkt ons mooier.

We gaan circus circus naar binnen. Hier is een hele afdeling ingericht voor de kinderen, compleet met circusvoorstellingen. We bekijken de clown even doen wat spelletjes en lopen dan door. Volgende stop is the venetian. Hier is het binnen net of je buiten loopt, heel mooi gemaakt met wolkjes op het plafond. We lopen er doorheen en elke keer als je na het bezoeken van een hotel weer buiten komt slaat de hitte je weer tegemoet. Het is buiten dan ook maar liefst 43 graden. We lopen the Mirage nog naar binnen en besluiten daarna weer even terug naar het hotel te gaan. Het is inmiddels namelijk alweer half 5.

Om 7 uur gaan we weer verder en gaan eerst bij ons eigen hotel in de achtbaan. En O, wat is deze gammel. Je wordt van de ene naar de andere kant geslingerd en we denken dat we er morgen wat blauwe plekken bij hebben. We lopen naar de overkant van ons hotel naar het MGM. Hier is de leeuw vandaag niet aanwezig?!? Morgen nog maar eens proberen.

We pakken weer de bus naar het eindstation en moeten een half uurtje wachten op de volgende lichtshow. Ondertussen vermaken we ons prima in de straat! Het is nu een stuk gezelliger dan overdag. Er staan wat straatartiesten en er treden bandjes op. Om 9 uur begint de lichtshow. Dit keer is het een tribute aan The Doors. Een kwartier lang staat iedereen naar boven te staren. Heel mooi gedaan! We hebben 1 nummer gefilmd dus we kunnen het thuis nog eens terug kijken. Na nog even naar de bandjes te hebben geluisterd gaan we weer terug richting Strip.

Bij het Stratosphere stappen we uit en bij het kopen van de kaartje horen we dat we niet op het buitenplatform mogen staan maar alleen binnen omdat het al te laat is. We twijfelen om dan naar boven te gaan of dat we beter morgen dan wat eerder kunnen komen. We besluiten het laatste dan kunnen we vandaag de rest van de shows afgaan. Bij Treasure Island vindt een gevecht plaats tussen de vrouwelijke en mannelijke piraten. Compleet met vuur, vuurwerk en een zinkend schip. De vrouwen winnen natuurlijk. Bij de buren The mirage zal over een half uur een vulkaan uitbarsten. Hier wachten we dan ook maar even op. Om 11 uur begint de uitbarsting. Hij duurt welgeteld 3 minuten en dan is die afgelopen. Maar goed we hebben het gezien en het was wel leuk gemaakt.

Laatste halte voor ons voor vandaag is het Bellagio. Davy wil hier graag 1 fonteinenshow filmen. Nu speelt Time to say goodbye van Andrea Boccelli. Deze kijken we ook helemaal en pakken dan de bus naar ons hotel. Hier gokken we nog wat. Davy eet zich nog een hotdog en dan gaan we om half 1 terug nar de kamer om ons bed te gaan opzoeken.

Morgen gaan we de laatste hotels bezoeken! Ceasers palace, luxor en excalibur.

P.S. Morgen zal ik wat foto's toevoegen nu gaat het wat te traag.

Kevin en Debby

Maar 1 woord: Wauw!!!! Geniet nog lekker!

mam

Hoi, weer een fantastische dag met leuke foto's, die gammmele 8baan was dus niet aan mij besteed, dus hoop ik maar dat de blauwe plekken meevallen want jullie hebben vandaag weer een rit voor de boeg.
En heeeft Davy nog wat reisgeld gewonnen met gokken????
Groetjes en xxx van mam T.

Christiaan

Echt 1 groot pretpark die stad!