Op reis door Amerika

dag 12: Bryce canyon - Zion - Las Vegas

Vandaag om 7 uur (Arizona tijd) opgestaan. Zodat we redelijk op tijd richting Las Vegas kunnen vertrekken. We zijn blij als we na vandaag van het heen en weer geschuif met het uur af zijn.

Met een heel kleine omweg rijden we over de highway 9 dwars door Zion heen. Dit is ook weer een National park. Bij het visitor center kijken we nog even rond en onderweg stoppen we bij wat viewpunten. Het beloofd vandaag weer een warme dag te worden. We verlieten Bryce canyon met 65F en nu loopt het alweer tegen de 90F. Na het spotten van wat salamandertjes verlaten we Zion weer.

Vervolgens verlaten we voor de rest van deze trip Utah en rijden Arizona weer in. Dit is maar voor een paar mijl en dan verlaten we ook voor de rest van deze reis Arizona. Nevada here we come!

Na in totaal 4,5 uur rijden door de woestijn doemt in de verte opeens Las Vegas op. Het eindpunt van vandaag en verblijfplaats voor de komende 3 nachten.

We slapen in het New York New York hotel. Bij het inchecken is er een klein probleempje, we staan niet in de computer. Na wat zenuwachtig heen en weer geloop van de baliemedewerkster krijgen we dan toch eindelijk een kamer. High or Low floor? As high as possible. Dus heir zitten we dan op de 27ste verdieping van het empire gebouw met uitzicht op de strip. Erg mooi!

We relaxen even op de kamer en besluiten om het hotel te gaan verkennen en al eens op the strip te gaan kijken. Het hotel ademt echt het sfeertje van New York en vooral Kelly geniet! Als we naar buiten lopen slaat de hitte je tegemoet. We lopen een klein blokje. Kijken bij de m&m store, eten bij Wendy's (;-)) en kijken in wat winkeltjes. We gaan terug naar het hotel en wachten totdat het een beetje donker begint te worden om Las Vegas met lampjes aan te gaan bekijken. Als eerste gaan we naar de fonteinenshow bij het Bellagio kijken, de show draait elk kwartier voor 1 liedje. Het valt wel op het groot alles hier is en hoe lang je erover doet om bij het volgende hotel te komen. Na het bekijken van een paar hotels vinden we het genoeg geweest voor vandaag en lopen we terug naar het hotel. Morgen pakken we een dagkaart voor de bus die over the strip heen en weer rijdt. Dan kunnen we bij het begin van the strip beginnen en dan via de hotels terug naar ons hotel wandelen.

Voor nu... Welterusten!

Roelof van der Hulst

Hoi Kelly en Davy,

Als jullie willen genieten van een rit in wat extreme auto's raad ik jullie aan om met de bus de strip af te rijden richting uitzichtnaald. Een stuk verder als hotel Circus Circus aan de linkerkant is een mooie crossbaan en daar kan je een paar rondjes rijden voor 10 dollar (5 jaar geleden) in iedere auto die je maar wil hebben. Ferrari - Rolls Royce - Hummer, wat je ook maar kan bedenken, de auto staat er bij.Minpuntje, je zit in het hoogseizoen en misschien wachttijden.
Eventueel iets verder rijden en de uitzichttoren bij de naald omhoog gaan. Ook een glazen platform of met de achtbaan bovenin de uitzichttoren.
Ach in Las Vegas is alles mogelijk.

groeten en veel plezier, ome Roelof

Roelof van der Hulst

Hoi Kelly en Davy,

Ik zag op jullie overzicht voor woensdag Fremont street staan, en niet de Hoover dam?? Ik zou hem niet op weg naar de death valley nemen want de bezichtiging kost nogal wat tijd.
Een must in Las Vegas vind ik (maar ja wie ben ik?? )
Ceasar,s Palace. Je weet niet wat je ziet want het grootste gedeelte ligt onder de grond en beslaat de halve straat.

groeten ome Roelof

Peggy C

Weer mooie foto's! Ik ben ook echt wel jaloers op jullie reis! Lijkt me helemaal geweldig!
Zijn dat trouwens allemaal m&m's in de kokers? In alle kleuren?

mam

Ik geniet van de verhalen en de prachtige foto's!!!!
Veel kijkplezier in Las Vegas en tot de volgende keer.
Jullie zitten wel erg hoog in dat hotel zeg, krijg je geen hoogtevrees, bijna in de wolken, maar jullie zijn ook in de wolken met zo'n reis!!!!!!
Heel veel groetjes en xxxx voor jullie beiden....
mam T.

richard wendy en bryan

heey!!!

wij zijn weer thuis van de camping en we hebben weer alles bijgelezen!
geweldig mooie foto's weer!!!
ik heb net ook je mail over de trui gelezen.
hij is geweldig!!!
ik kan je geen foto sturen want de trui ligt op de camping.....
moet ik je het geld al overmaken??
en voor Bryan, jullie hebben nu wel al genoeg voor hem hoor!!!dus niks meer kopen!!!

heel veel plezier in Vegas!!!!!!
dikke kus