Op reis door Amerika

Dag 11 Page- Bryce canyon

Vandaag zullen we helaas niet zo'n mooi weer krijgen. Om de dag te beginnen gaan we eerst maar eens langs de supermarkt in Page. Hier moet een man de vloer schrobben. In Amerika gaat dat als volgt: Hij zet een bordjes neer met 'caution, wet floor' pakt de schrobmachine, gaat eroverheen, pakt een groot plastic driehoekig ding waar hij de vloer mee droog begint te wapperen en als dat droog genoeg is pakt hij de bordjes weer weg. Op naar de volgende gang. Erg grappig om te zien.

Dan hebben we een rit van bijna 3 uur te gaan naar de Bryce Canyon. Onderweg verbazen we ons weer hoeveel kapotte autobanden er inde berm liggen. En inderdaad het slechte weer komen we ook tegen. Overal regenbuien dat belooft wat voor de Canyon. We verlaten Arizona vandaag weer en komen w eer aan in Utah. Met bijbehorende 1 uur tijdsverschil.

Eenmaal in Bryce city aangekomen is het pas 1 uur, 2 uur Utah tijd. Nog lang geen tijd om in te checken dus. We hebben het hotel aan de rand van het park dus we rijden maar meteen door. Het regent gelukkig nog maar een klein beetje. Bryce Canyon is een lang smal park. Als je de 18 mijl tot aan het einde rijdt kun je op de terugweg makkelijk de uitzichtpunten afrijden. We beginnen dan achteraan den de thermometer geen 16 graden aan. Brr das koud! Maar we zijn nu ook wel erg hoog in de bergen. Ongeveer 9000 feet. Zo gaan we uitzichtpunt voor uitzicht terug naar het beginpunt waarbij het steeds beter begint op de klaren. Bij het laatste uitzichtpunt dat we bezoeken begint zelfs de zon te schijnen en wauw wat een mooie kleuren en wat een mooi park is dit! Komt toch wel heel dicht in de buurt van de Grand Canyon. We besluiten om het park te gaan verlaten, in te checken te gaan eten en bij zonsondergang weer terug te komen.

We hebben weer een Best Western hotel. Bij de Grand Canyon hadden we ook een, deze was niet slecht maar ook niet echt geweldig. We zijn du benieuwd wat dit voor iets gaat worden. Bij aankomst blijkt dat eht een Best Western Plus is. Nou dat klinkt al een stuk beter! Bij het inchecken geeft de dame aan dat ze ons een upgrade geeft (waarom vertelt ze er niet bij) wat voor een upgrade zien we wel als we op de kamer komen. En wat voor een upgrade het is!!! We hebben een aparte woonkamer, grote badkamer met aparte inloopdouche en whirlpool en een kingsize bed. Het is alles bij elkaar wel groter dan ons appartement dat we in Brunssum hadden. Super dus!

We eten bij Ruby's Inn waar het ooit bij Bryce Canyon allemaal begonnen is, eten is prima en we rijden na het eten weer terug naar het park. Bij het visitor centrum stoppen we even en vragen we wanneer de zon onder gaat. Dit zal om 20 over 8 Utah tijd zijn maar ook al regent het niet meer door de wolken zal er niet veel te zien zijn. We kijken nog de film over Bryce en gaan dan toch maar het park in. Hier gaan we naar Sunset point en zien dat de zonsondergang het inderdaad niet veel spectaculairder zal maken jammer genoeg. We lopen een trail naar Sunrise point en nemen nog wat foto's. De trail die we eigenlijk wilden lopen ziet er door de regen erg glibberig uit en aangezien hij erg steil is doen we die maar niet. Om 8 uur verlaten we het park, na het zien van nog wat wildlife.

Op weg naar het hotel komen we nog langs wat toeristische winkeltjes. Hier nemen we een kijken en laten we ons op de foto zetten.

Davy heeft zijn biertje wel verdiend en we kijken in onze woonkamer nog wat tv. Kelly gaat zo nog effe in de whirlpool en dan is het tijd om weer te gaan slapen.

Morgen hebben we weer een lange rit van zo'n 4,5 uur voor de boeg. We zullen door Zion national park rijden, Utah weer verlaten, Arizona weer in en vervolgens weer uitrijden en dan in Nevada bij Las Vegas eindigen. We zitten dan ook alweer op de helft van onze trip!

Tot de volgende keer weer!

Tommy

Zo, mijn vakantie zit er alweer op en ben sinds vandaag weer aan het werk. Dus nu heb ik ook eindelijk tijd om eens een berichtje achter te laten ;-).

Maar wat kan ik nog meer zeggen dan de rest?!...het ziet er allemaal geweldig uit!!!
Hadden we hier in de buurt maar wat van die mooie plekjes...(en wat van die warme zon).
Maar gelukkig hebben jullie nog eens een keer zo lang en komen er nog meer mooiere plekjes voorbij! :)

Heel veel plezier nog!!

Ennuh Dave, remember: "What happens in Vegas...stays in Vegas!"

Grtzzz Tommy

Deesje

op de helft... zoveel al gezien en gedaan en dan toch komt 'de helft' eraan hihi...gelukkig hebben jullie een lange vakantie en dus ook een lange tweede helft, dat scheelt.. nog zat te doen!

by the way, knap dat jullie zo goed op schema blijven en bijna alles goed gepland hebben vantevoren hihi...

have fun!!!

Bjorn en Marthe

Wat een geweldig heerlijke foto's allemaal!!
Wij kunnen weer niet wachten op een foto-avondje in september!
Geniet maar flink, voordat je het weet is het weer voorbij!
Wij zijn ook blij als we over een paar weekjes eindelijk ons kikkerlandje kunnen verruilen voor heerlijk 2 weekjes Bella Italia!
Pas goed op mekaar!

Veel groetjes,
Bjorn & Marthe

mam

Hello kids

Weer met genoegen het verhaal gelezen en de foto's bekeken, wat is de wereld toch mooi......
en wat een luxe zo'n hotelkamer, lekker in bad.....
Hier wordt het vandaag ook 27 graden maar je weet het wel ,1 dag en morgen komen de buien er weer aan.
Goede reis vandaag naar Las Vegas en niet te veel gokken in het casino!!!!!
Groetjes en xxxx van mam en pap.