Op reis door Amerika

dag 9 Grand canyon - Monument valley

Vanmorgen lekker genoten van het ontbijtbuffet! Hierna alvast gaan tanken en naar het Imax theater gereden om de film over de Grand Canyon te zien. Mooie film op een National Geografic manier gefilmd.

Hierna zijn we naar de shuttlebus gereden om nog wat van de uitzichtpunten te bekijken. Op weg naar het einde van de rit nog bij hopi point gestopt. Mooie foto's geschoten en daarna door naar hermist rest. Hier ook nog even rondgekeken en met de shuttlebus weer teruggereden naar de auto.

Met de auto de laatste route van de Grand canyon tour gereden. De desert view. Dit was toch op de weg naar ons eindpunt van vandaag namelijk Monument Valley (bekend van de western films). Desert view was toch wel een van de mooiste uitzichtpunten op de route. Hier nog even blijven kijken en bij de market plaza wat eten ingeslagen voor onderweg. Rond half 4 vetrokken we op weg naar Monument Valley.

De rit ernaartoe duurde 3,5 uur. Aangezien monument valley in Utah ligt gaat de klok een uur vooruit. We kwamen hier dus om 8 uur aan. Te laat om nog de rit na Monument Valley te maken. Dan maar lekker wat eten in het restaurant van ons hotel Guilding's lodge. We hebben wel eens slechter uitzicht gehad tijdens het eten. Op de achtergrond zagen we de sunset van Monument Valley. Ook vanuit onze hotelkamer hebben we een prachtig uitzicht.

Vandaag een beetje op tijd gaan slapen zodat we morgen op tijd opstaan. Morgenvroeg willen we nog (een stuk van de) route rijden voordat we naar page gaan. Hier hebben we een tour geboekt door de antelope canyon.

Weer een weetje:

We zijn erachter gekomen dat hier geen begane grond bestaat. Begane grond is 1e floor. Handig als je op zoek bent naar het restaurant op de eerste verdieping ;-)

Deesje

ik heb jullie ook gevonden... Tim was vergeten te vertellen dat jullie te volgen waren :p

ik heb lekker een uurtje zitten lezen en foto's kijken... echt leuk om mee te kunnen..

en zo te lezen, 'leren' jullie een heeeuuuleboel hihi.

geniet ervan, ik kijk alweer uit naar een volgend verhaal!

x Dees