Op reis door Amerika

Dag 8: Phoenix- grand canyon

Vandaag het verslag vanaf de Grand Canyon!

Maar eerst het vertrek vanuit Phoenix. Het mooie zakenhotel bleek toch niet zo geweldig als eerst werd gedacht :D. De wc weigerde om door te spoelen en ook de douche liet te wensen over. Het was zo'n miezerig straaltje dat ik het haren wassen maar voor gezien liet anders stond ik er nu nog onder!

Davy is dit bij de balie toch maar even gaan melden. Aan de balie vroegen ze of hij wel aan de hendel getrokken had, 'ja we hebben hem bijna afgebroken' was zijn reactie. Voor het ongemak kregen we 2 gratis breakfast vouchers. Lekker buffet ontbijt in het restaurant van het hotel. Boven toch nog maar eens naar de douche gekeken en na een flinke ruk kwam er toch eindelijk een goede straal water uit. Oeps! Eerlijk als wij zijn weer naar de balie om de vouchers terug te geven maar deze mochten we toch gewoon houden. Eerlijk duurt het langst zullen we dan maar zeggen (en misschien dit trucje bij de andere hotels ook uitproberen ;-)).

Na dus het heerlijk ontbijtbuffet op weg naar de eerste stop van vandaag: Montuzuma's castle. Dit is een 'kasteel'uit de rotsen gehouwen waar dus echt mensen hebben gewoond. Ook weer te bezichtigen met de national park pass die we reeds gekocht hadden.

Na 3 kwartier waren we bij het monument en mijn hemel wat was het weer heet. 110F geeft de autothermometer aan! Na de gebruikelijke kiekjes maar weer snel in de auto en op naar Sedona. Dit is een national park waar je met de auto doorheen kunt rijden en de meest geweldige rode kleur rotsen ziet. Onderweg ernaartoe begon het ineens te betrekken. Donkere wolken verschenen aan de hemel (al ziet het er op de foto's toch heel wat dreigender uit dan dat het in werkelijkheid was). In Sedona hebben we bij het visitors center aan een Ranger een mooie route gevraagd om door het park heen te rijden. Ook nu bleek maar weer hoe trots de Amerikanen op hun land zijn (en terecht) deze man bleef maar vertellen en had na 10 minuten een mooie route voor ons uitgestippeld. (Zelf gaat de ranger dit jaar op vakantie naar Europa. Naar Italië, Griekenland, Kroatië en Turkije en dat n 1 vakantie! Succes!)

De route was goed te doen en we hebben de hoogtepunten van het park gezien. De snoopy rots is wel erg grappig! Jammer dat de mooie kleuren nooit zo goed overkomen op de foto's.

Na Sedona op naar Flagstaff! Onderweg ernaartoe een flinke bui gehad met onweersbuien. De temperatuur daalde meteen naar 86F. In Flagstaff hebben we een stuk van de historische route 66 gereden (helaas opnieuw geasfalteerd dus geen mooie logo's meer op de weg zelf maar wel bordjes naast te weg).

Na Flagstaff was het nog ongeveer een uur naar ons hotel bij de grand canyon. Hier na het inchecken maar meteen wat gaan eten bij het buffet (16$ p.p.) . Tegen de verwachting in was dit erg lekker. Dan eindelijk naar 1 van de 7 wereldwonderen! Wat een overweldigende indruk maakt dit op je! Supermooi om te zien! Aangezien het al vrij laat was hebben we een shuttlebusje naar een uitzichtpunt gepakt zodat de zonsondergang gefotografeerd kon worden. Het werd erg snel donker dus terug naar het hotel om te douchen en te gaan slapen.

Morgenvroeg nog wat uitzichtpunten van de grand canyon bekijken en dan op naar monument valley. Daar waar menige western film is opgenomen.

@ Mira, knap dat jullie deze route zonder navigatie gedaan hebben! Ik zou gek worden met alleen een kaart. En natuurlijk nog bedankt voor de geweldige route, we zijn pas op 1/3e dus we hebben nog een boel te gaan.

@ome Roelof, bedankt voor de tip van Sedona. Was inderdaad zeer de moeite waard!

@ Vanes, de skywalk stond vandaag op het programma! Blijkt die +/-60 mijl westelijker te liggen! Oeps!. Niet gedaan dus :D

p.s. meer foto's volgen... internet is echt te traag hier!

p.s. 2 foto's toegevoegd!

Ben nog vergeten te vertellen over de 'waterboy' bij ons hotel. Een chinese jongen die elke keer als je een slok van je water nam het meteen kwam bijvullen.
Ook nam hij meteen je bord mee en zei 'sank you':D

Lotty

Kel & Davy,

Kijk elke dag uit naar jullie verhalen. Super leuk.
Begint nu wel weer te kriebelen, krijg ook reisdrang.

1e week zit erop. Gelukkig duurt de reis nog even.

Stuur je nog ff 'n mail Kel ;-)

xx

Peggy J.

oh zucht wat ziet het er allemaal geweldig uit! Genieten hoor!!!
En tis erg leuk om jullie verhaaltje iedere dag even te lezen!!

Geniet er nog lekker van!

Groetjes Peggy

Mira

Hi folks,

Kan nooit wachten om jullie verhalen van de volgende dag te lezen...
Het is allemaal zo herkenbaar.

Geniet ervan!! Wij weten wat jullie allemaal nog te wachten staat... : )

Groetjes

tante anny ome andries

zo hee kelly en dave ik heb altijd alles gedurft maar die kabelbaan ik weet het zo net niet maar inderdaad zou het wel gedaan hebben en wat mij opvalt is ook inderdaad mis davy zijn pilsjes hahahahaah maar geniet vooral van alles en ik vind jullie reis echt helemaal te gek super als je dit zo samen mee kan maken vreselijk mooi dit zijn dingen die je niet altijd meemaak liefs en groetjes van ons tempelmannetjes xxxx

tante anny ome andries

oja nog wat vergeten vind jullie verhalen super en lees ze daarom ook steeds weer graag ga zo door
A & A