Op reis door Amerika

dag 7: Palm Springs - Phoenix

Vandaag maken we een kleine omweg op de weg naar Phoenix. Onderweg willen we graag het eerste National park aandoen van deze reis. Namelijk Joshua Tree (Joshua trees zijn kleine bomen die wel 900 jaar oud kunnen worden en zijn vooral beroemd geworden doordat U2 ze op een albumhoes heeft geplaatst).We rijden vandaag dus van woestijn naar woestijn met woestijnen ertussenin.

Bij het visitors centre een jaarpas gekocht voor alle national parken in Amerika. Deze kost $80 en aangezien we vrij veel parken zullen gaan bezoeken is dit veel voordeliger dan overal apart entree betalen.

De route door het park zal zonder te stoppen ongeveer 2 uur zijn. We komen langs de Joshua trees, keys view( heel mooi uitzicht over de san Andreas vault. Die zorgt voor al de aardbevingen in Californië. Hier zijn w e in de auto blijven zitten aangezien er megaveel wespen rondvlogen), cholla cactussen, een steen die lijkt op een schedelen cottonwood (een oase in de woestijn).

Na inderdaad ongeveer 2 uurtjes rijden we aan de zuidkant het park weer uit en draaien daar meteen de I-10 op naar Phoenix. Dit is dan nog meer dan 150 mijl rijden. 1 lange, rechte, saaie autosnelweg, met af en toe een zandtornadootje en wat cactussen.

Om 5 uur 's avonds komen we aan in het hotel. Dit is een echt sjiek, luxe zakenhotel! De meest luxueuze die we tot nu toe gehad hebben. Er zit zelf een starbucks middenin het hotel.

We besluiten nog even te gaan shoppen in de mall tegenover het hotel. Na 20 minuten staan we weer buiten. En gaan we wat drinken in de hotelbar. Het zwembad ziet er toch wel verleidelijk uit en aangezien het vandaag weer zo warm is als gisteren duiken we er nog even in!

Morgen op naar de grand canyon met onderweg een stop bij montezuma's castle en Sedona.

p.s. bij het hotel in Palm Springs stond nog een leuke nieuwe auto voor kelly.

mam en pap

He Dave en Kel eindelijk wat van ons. we volgen jullie toch wel,Tiens zeurt altijd dat ik wat terug moet schrijven.Maar als ik Dave aan de cola zie heb ik geen zin.met zo een reis heb je wel een amsteltje verdiend jong.Maar jongens geniet ervan en Kelly kan wel een boek schrijven. zo"n mooie verhalen.en fotos.We kijken uit naar morgen.en Kel autootje is beetje te groot voor de garage.

richard wendy en bryan

heey kelly en davy,

super leuk dat je me belde gisteravond!!!!
alleen was het hier 23.30 en lag ik al in bed....ja, er zijn ook mensen die moeten werken hihihi.....
opeens was de verbinding weg en heb ik geprobeerd om je terug te bellen maar dat ging niet.......
anyway......was fijn om je stem te horen na 1 week!
fijne tocht verder!!!
liefs jezus

Tim

Juist Kel, zoon pickupje bedoelde ik nu :-)

Ziet er allemaal super uit... ben benieuwd naar alle foto's. Cameralens doet het prima zo te zien :-)

Kijk weer uit naar jullie volgende verslag! x

Edwin

1 lange, rechte, saaie autosnelweg = gaaaaaf!!!!

Christiaan

Zo cool dit he...als ik dit zo lees allemaal dan wil ik volgend jaar zelf wel ernaartoe gaan ;).