Op reis door Amerika

Dag 6: San Diego - Palm Springs

Vandaag was weer een drukke dag waarin we weerveel hebben gezien.

Vanochtend zijn we in San Diego nog naar het USS Midway vliegdekschip museum geweest. Hier kon je met een self guided tour door het schip lopen en kreeg je via de hoofdtelefoon uitleg. Ook waren er een heleboel vrijwilligers die je van alles konden vertellen over het schip, de vliegtuigen en de oorlogen die het schip heeft meegemaakt. Na anderhalf uur waren we het schip rond.

Helaas was het tijd om San Diego langzaam te gaan verlaten. Nog even door Balboa park gereden en toen op naar Palm Springs. In San Diego was het tussen de 25 en 30 graden. In Palm Springs zal het rond de 40 zijn.

Onderweg zag je pas goed hoe droog het in deze tijd van het jaar in zuid Californië is. Op de tom tom reden we tussen de groene weilanden met af en toe een meertje langs de weg. In werkelijkheid waren er geen meertjes en alles bruin/geelig.

Bij Julian zijn we nog even gestopt. Dit is een klein (zeer toeristisch) stadje die bekend staat om zijn appel cider. Ook was er een Rabobank (waar wij helaas niet konden pinnen).

Na flink door de bergen gereden te hebben zagen we na 2 uurtjes dan eindelijk Palm Springs liggen. Palm Springs is ligt in een groot dal. Op een view point even uitgestapt en de hitte kwam je tegemoet. Mijn thermometer gaf 43 graden aan. Lekker warm dus ;-)

Ingecheckt in ons resort, en op zoek naar de aerial tramway. Dit is een kabelbaan die je bovenop een berg brengt waar je dan een fantastisch uitzicht over de stad hebt. Eenmaal bij de kabelbaan was het toch wel erg steil en de karretjes hingen toch wel erg door. Aangezien we ook nog een tijd zouden moeten wachten hebben we deze 'tramrit' toch maar overgeslagen. In downtown Palm Springs in een lekker kitscherige diner gegeten!

Terug bij het hotel hadden we wel zin in een duik in het zwembad. De zon was al langzaam aan het ondergaan (hier wordt het dus al rond 8 uur donker omdat we tussen de bergen inzitten). Buiten was het nu nog 40 graden. Eenmaal in het zwembad werd de luchtbioscoop opgeblazen. Dit is een groot scherm waarop deze avond Stuart Little te zien was. Vanuit het zwembad hebben we dus naar de film gekeken. Toen we eruit kwamen was het 'afgekoeld' naar 35.

Morgen een lange rit voor de boeg. Via het eerste National park deze tour (Joshua Tree) naar Phoenix (ja daar waar vorige week de zandstormen waren) dit zal een rit van ongeveer 6 uur worden.

See you!

Hier weer de 'weetjes':

• Als je ergens binnenkomt zijn de Amerikanen echt zeer vriendelijk en het komt nog heel oprecht over ook. Maar zodra je weg gaat (uit een hotel of restaurant) keuren ze je geen blik meer waardig haha. Bij een restaurant komen ze je vragen of je een toetje wilt. Zo niet geven ze je meteen de bon (die hebben ze al in hun hand klaar). Zeg je 'Ja' dan kijken ze eerst verontwaardigd en komen ze binnen 2 minuten met je dessert aan met tegelijkertijd de bon. Een 'Take your time' kan er dan nog net vanaf.
  • 40 graden is zelfs voor Kelly erg warm ;-)
  • Wij zijn geen backpackers maar flashpackers. Ze noemen de Amerikanen de toeristen die de laptop, telefoon, mp3, digitale camera, videocamera en andere apparatuur meenemen. Ja we hebben dit allemaal!

Christiaan

Hahaha men neme 10 van de 43 graden, doet deze in een envelope...graag een beetje van die strakblauwe lucht erbij en stuurt deze naar Nederland...Priority pleaaaaase!!

I'm so fucking jealous!

Marion Kok

Hallo Kelly en Davy

Leu om jullie belevenissen te lezen.
Gelukkig zijn jullie al aan de tijd gewend. Nu nog de temperatuur. Maar deze is beter dan de 15 graden bij ons. Nog een fijne tijd.

cor

Als het zo warm blijft kunnen jullie de weetjes misschien beter zweetjes noemen !

mam

Inderdaad een lekker temperatuurtje, kun je wel afkoelen in een zwembad? Het is heir een film kijken met een deken om je heen geslagen dus wat wil je...
Een beetje zon, kun je dat in een envelop opsturen????
Goede reis vandaag, met airco en nieuwe indrukken opdoen en leuke foto's maken.
Have fun and a good trip on the highway...... greetz from mam xxxx

Lian

Ik ben ook jaloers op jullie temperaturen!! Het kan nooit warm genoeg zijn! Zeker niet als je zoals je moeder zegt hier je fleece dekentje weer uit de kast moet pakken, ja, dat is echt zo :(

Maar we gunnen het jullie natuurlijk ;)
Ziet er ook echt allemaal super mooi en leuk uit op de foto's! Veel plezier nog met de rest van de reis x

bryan

hoi tante kelly en ome davy,

mama heeft alle verhaaltjes voorgelezen en dat vind ik heel leuk.
jullie doen allemaal leuke dingen, die dolfijnen vond ik ook erg leuk.
ik mis jullie wel.

heel veel xxx bryan

richard wendy en bryan

zo hee....die kabelbaan ging ik echt niet in!!!!!!
zo te lezen hebben jullie het goed naar jullie zin!!!
jullie verdienen het!!
geniet!!!!!

xxx jezus

Edwin

Alweer een cola voor Dave ? En op Faceboek posten over liters bier :)

Vanessa

40 graden en dan nog lange mouwen?? Jij durft! Gelukkig is het daar wel een heel ander klimaat, dus niet zo benauwd als hier als het 25 graden is.

Niet dat ik zou weten hoe 25 graden momenteel voelt *kijkt naar buiten*. Oh ja, en hoe ziet de zon er ook alweer uit?!

Als je al niet in die kabelbaan gaat, ga je ook eeeecht niet op dat glazen plateau bij de Grand Canyon, hahahaha.

Wij gaan verder klappertanden hier... tot morgen!

Tim

Ziet er goed uit jongs! Deev drinkt wel veel cola.. mis het bier een beetje op de foto's ;-)

Geniet ervan!

Peggy C

Leuke verhalen! Zo leren we ook nog wat over die Amerikanen! Hahahaha!
Wij waren ook een soort van flashpackers dan... bijna alles hadden we bij ons. Inmiddels zijn wij weer thuis!

Tjandra

Heey Kellebel en Davy,

Echt leuk om jullie verhalen te lezen!!! En mooi die blauwe lucht en zon op de foto, heb ik toch nog een beetje zon :))

Geniet nog van jullie vakantie,xx

Nadine

Hey Kelly en Davy! Jullie (of beter gezegd jij Kelly ;-)) zijn wel heel fanatieke bloggers zeg…maar wel superleuk om te zien waar jullie al allemaal geweest zijn :-)! En die temperatuur…om jaloers op te worden. Goeie reis strakjes..in die 6 uur zal er vast wel weer een Bon Jovi nummer voorbij komen :-) Have fun!