Op reis door Amerika

Dag 4: LA -San Diego

Hey,

Vanochtend weer lekker op tijd wakker (Kelly 6 uur, Davy 7 uur). We hebben na weer een heerlijk ontbijtje van Starbucks koers gezet richting San Diego, de eerste rijdag van onze tour.

Gelukkig is het zondag en komen we makkelijk de stad uit. We zullen er ongeveer 2 uurtjes over doen om in San Diego aan te komen. Onderweg nog even gestopt bij een viewpoint waar heel groot Don't feed the squirrel staat. Dus wat doen mensen? Juist pinda's aan de eekhoorntjes geven.

Bij de aankomst in San Diego was het nog vroeg dus zijn we naar het San Diego wild animal park gegaan. Dit is een safari park waarbij je dus met een tram tussen de dieren rond kan rijden. Het park probeert de natuurlijke leefomgeving van de dieren na te bootsen (Gaiapark in het megagroot dus). Het is een heel mooi park maar het is vandaag weer erg warm.

Na de tramrit en een rondje door het park besluiten we ons hotel eens te gaan zoeken.

We slapen 2 nachten in het Holiday inn Downtown van San Diego. De kamer is wederom best groot en dit keer hebben we in plaats van 2 queensize bedden, 1 kingsize bed. We besluiten het Hard Rock café te gaan opzoeken om te dineren. Na welgeteld 3 minuten in de auto staan we voor het hardrock Café. We parkeren de auto in de parkeergarage ertegenover en laten onze naam op de wachtlijst plaatsen om te kunnen eten. Na 20 minuten wachten kunnen we plaatsnemen en krijgen weeen tafel onder de boxen. Lekker rustig dineren dus

Laughing

Het eten is er erg snel en binnen 3 kwartier staan we weer buiten. Bij de parkeerautomaat schrikken we een beetj,e $12 moeten we betalen. Volgende keer toch maar lopen ;-). Na een lekkere douche weer redelijk vroeg slapen (half 11) Het begint er eindelijk qua tijd een beetje op te lijken.

@ Astrid, We zijn vandaag door Vista gereden. Heb nog uitgekeken naar je tante maar niet gezien ;-)

@ Henk, Davy vindt het heet, Kelly zegt het is lekker :D

@ Ome Roelof, We gaan zeker nog naar het gaslamp quarter! Bedankt voor de tip!

Hier nog wat weetjes van onze reis tot nu toe.

• Tot nu toe is er elke dag wel een Bon Jovi nummer op de radio geweest :D toeval???
  • Het toestaan van rechts afslaan bij rood licht bevalt ons wel.
  • Amerikanen excuseren zich wel heel erg vaak als er iets niet helemaal volgens plan gaat (bang voor een rechtszaak? :D)
  • Voor de mensen die Harry Potter gezien hebben. Kelly hoort bij Huffelpuf (Engels: Hufflepuff) bekend om zijn harde werkers, geduld en trouw en Davy hoort bij Zwadderich (Engels: Slytherin) bekend om zijn sluwheid en trots. Zo zei de magische hoed!
  • Alles is hier familysize (volgens mij kunnen we met de tandpasta tube wel een half jaar doen)
  • We dachten heel slim te zijn en een verlengkabel met 4 stopcontacten mee te nemen. Past die stekker niet in de wereldstekker!
  • Davy dacht een lekker biertje te kopen in een drankwinkel. Op de hotelkamer er lekker voor gaan zitten en 2 slokken later het bier maar door de gootsteen gegoten...

Morgen Seaworld en San Diego verder verkennen.