Op reis door Amerika

Dag 3: Universal Studios.

Hallo allemaal,

Vandaag zijn we de dag (weer vroeg )begonnen met om 8 uur een heerlijk ontbijtje van Starbucks in Bel Air (ik begrijp echt niet waarom we in Nederland niet meer Starbucks-en hebben). Waarna we onze weg hebben voortgezet naar het doel voor vandaag: Universal Studios.

We hadden voor dit park en voor Seaworld in San Diego een voucher aangezien we deze al geboekt hadden bij Thomas Cook. Aan de kassa ging het echter niet zo makkelijk. De Seaworld tickets waren niet beschikbaar en er werd wat heen en weer gebeld. Na een kwartiertje kregen we dan eindelijk onze tickets met een hele hoop excuses en een priority pass, Hiermee konden we 1 keer een 'gate A' entree van een attractie kiezen (dan kan je meteen vooraan in de rij aansluiten om de verloren tijd bij de kassa in te kunnen halen), daarna zou de pas onbruikbaar zijn. De studio tour had een wachtrij van een uur dus daar wilden we meteen deze pas gebruiken. Door 'gate A' heen en hup binnen 5 minuten zaten we in het karretje. Maar niemand die om de pas had gevraagd. De studio tour was leuk maar wel heel erg massaal. Een treintje van 4 karretjes met wel 30 personen per karretje. Dan was de tour van gisteren met 12 personen per karretje wel wat intiemer. We reden langs verschillende sets (war of the worlds, desperate housewifes), langs verschillende auto's die in films zijn gebruikt en er werden nog wat scenes nagespeeld (Jaws, Pshyco,3D film met King Kong).

Na de studio tour zijn we naar de wildwaterbaan Jurrasic park the ride gegaan. Hier ook weer in de 'gate A' rij gaan staan en w eer konden we zo doorlopen. Aangezien de wachttijd hier 55 minuten was scheelde dit ook weer de nodige tijd. In deze attractie werden we echt zeiknat!!!! Gelukkig is het hier heerlijk weer dus droogde we zo weer op.

Bij de achtbaan 'the mummy' werd er wel om de pas gevraagd. Dit was ook de laatste attractie die we wilden bezoeken dus we hebben lekker veel voordeel van de priority pas gehad! Na het bekijken van nog wat shows (waterworld, special effects) en op de foto gaan met verschillende bekendhedenvonden we het wel genoeg geweest. Het was echt afgeladen vol in het park. De zomer Efteling is er niks bij!

Na Universal gingen we op zoek naar het Hollywood Sign. Bij Griffith observatory had je hierop een mooi uitzicht en hebben we een aantal foto's gemaakt. Ook had je vanaf hier een mooi uitzicht over de stad. Het was echt heerlijk weer met stralend blauwe lucht dus dan kun je je voorstellen wat voor een smog er hangt boven LA!

Via een forum had ik nog een ander adresje gevonden voor een mooi uitzicht. De weg hiernaartoe leidde ons door de Hollywood Hills waar ook veel bekende sterren wonen en het ging er erg steil omhoog. We begrijpen nu ook waarom hier iedereen in een automaat rijdt, de hellingproef is hier echt niet te doen! Op het uitzichtpunt nog wat fotootjes geschoten en richting Beverly Hills gereden. Via Rodeodrive (het 5Th avenue van LA) en een afhaalbroodje van de Subway zijn we weer terug naar het hotel gereden waar we om 20.00 uur (met een rood verbrand kleurtje) weer aankwamen.

Morgen beginnen we dan echt met de rondreis en gaan we naar San Diego. Hier zullen we 2 nachten verblijven.

Tot de volgende keer!

Richard Wendy en Bryan

Hoi Davy en Kelly,

We hadden eat opstart probleempjes maar nu konden we dan eindelijk beginnen met lezen!!!
Mama kan het nog niet lezen dus die gaan we straks even helpen hihihi...
Super leuk om jullie zo te volgen en vooral al die foto's erbij!!!
Nou, pas goed op elkaar en geniet!!!!!
dikke dus van ons.

Lotty

Vin Diesel, grrrrrr ;-)

Bjorn en Marthe

Superleuk om jullie verhalen te lezen en natuurlijk de foto's te zien!
Geniet ervan,
Bjorn en Marthe

Roelof van der Hulst

Hoi Kelly en Davy,
Als jullie tijd over hebben in San Diego is een goede aanrader het Gaslamp district. Dit ligt zuidwest onder Balboa park, en tussen Broadway en Market street.
Vandaar uit is het een klein stuk naar de haven waar alle grote cruise schepen aanmeren en waar veel houten schepen (zeewaardig) liggen waarvan enkele ook te bezichtigen zijn.
Alvast heel veel plezier.
ome Roelof

mam

eindelijk is het dan gelukt en wat ik tot nu toe gelezen heb heb je goed je best gedaan met de voorbereidingen!!! Ik ben dan ook benieuwd naar de volgende dagen.....
Groetjes en veel plezier

xxxx mam

Ome Andries en Tante Anny

Hee echt we vinden het nog steeds leuk jullie te volgen en inderdaad we genieten ook van jullie verhalen super leuk kelly en davy pik maar elke foto die je kunt maken die krijg je mischien nooit weer verder wensen we jullie nog leuke dagen en ja kelly je krijgt al een mooi kleurtje hahahaha kus knuf van ons

Bianca

Hey,

geweldig om zo jullie reis te volgen. Aangezien het er voor ons toch nog niet inzit zo'n reis, kan ik toch nog een beetje genieten via je foto's en verhalen.
Heel veel plezier op de volgende dagen. Als ik een dag thuis ben zal ik weer pas lezen wij gaan morgen weg.
xxx en als je terug bent wil ik graag live verslag en beelden.

Henk

Jullie amuseren je goed zo te zien. Is het erg warm daar of valt het mee? V Diesel, geweldig :-). Staat Nikita ook ergens?? Dan moet ik er ook heen.
Erg leuk om jullie zo te volgen. Ben ook aan vakantie toe.
groetjes en have fun

Cor

Wie was die rare jongen naast Kelly en die knappe groene man ?

Ruud

Hey Kel en Davy,

Hoorde van Lotty dat jullie je vakantie bijhouden op deze site dus heb ook maar eens een kijkje genomen. Ziet er erg leuk uit! Volg vol jaloezie jullie verhaal/foto's als ik eerlijk ben:) Geniet er van!

Wiel, Jolanda en Ricardo

hey wat geweldig om jullie zo te kunnen volgen
het lijkt me daar echt geweldig maak maar veel foto,s
jammer dat jullie niet naar Disney gaan ;-))
Heel veel pleizer en geniet er mar lekker van wj houden jullie van hier wel in de gaten

Groetjes de Brounzen xx