Op reis door Amerika

Dag 17: Waikiki

Zoals verwacht worden we alweer vroeg wakker, voor vandaag staat een beetje eiland sightseeing op de planning. Na het ontbijt gaan we met de auto op weg. Het eiland is qua touren een beetje te verdelen in 3 gedeeltes, het westen, het noordoosten en het zuidwesten. Voor vandaag staat het zuidwesten op de planning.

Het eerste punt is diamond head beachpark. Daar aangekomen is de parkeerplaats vol. Oké, dat gaat nog wat beloven voor de rest van de dag. Een van de volgende dagen dan maar terugkomen… Het volgende punt is Hanauma bay. In het boekje staat dat je hier vroeg aanwezig moet zijn omdat je er anders niet meer op kunt. Aangezien we bij het vorige punt al pech hadden… Maar gelukkig de parkeerplaats is nog niet vol dus we mogen erop!

Het is een staatspark waar je voordat je de baai mag betreden eerst een introductiefilm moet bekijken. Je mag hier zwemmen en snorkelen, maar er is veel koraal! Uiterste voorzichtigheid is dus geboden. We zoeken ons een plekje uit bij een palmboom en gaan lekker zitten.

Het snorkelen lonkt en we huren 1 bril met snorkel zodat we zelf ook het koraal en de vissen kunnen bekijken. Als er mensen ut het water komen blijken sommige visjes een beetje agressief, verschillende mensen zijn tot bloedend toe gebeten. Gelukkig zijn het wel maar kleine wondjes, maar het ziet er apart uit.

Na hier 2 uur te hebben gezeten pakken we onze spullen op en gaan we verder met het eiland tourtje. We rijden langs het mooie Sandy beach en Waimanalo beach en stoppen nog bij de uitzichtpunten: Halona blow out en makapu’u point.

Onderweg terug naar het hotel pakken we nog het mooie Pali lookout point mee. Dit is een echte aanrader! Hier kun je goed het verschil zien tussen het zonnige gedeelte van het eiland en het regenachtige gedeelte.

Als we de auto weer hebben geparkeerd lopen we waikiki weer in om ergens wat te gaan eten. Nadat onze magen weer gevuld zijn slenteren we de boulevard nog op en neer en lopen we rustig terug naar het hotel.

p.s. Tussen de verhalen van de afgelopen 2 dagen hebben we nog wat foto’s erbij gezet.

Anja

Wauw, geweldig! !!!