Op reis door Amerika

Dag 16: Las Vegas naar Hawaii

Als om 5 uur de wekker gaat zijn de lampje op de strip nog aan. Er lopen zelfs nog wat mensen op straat. Wij pakken de koffers in en checken uit. Als we buiten komen, komen er nog mensen terug van het stappen, ze worden met limousines bij het hotel afgezet. Het is nu ook een beetje licht dus de lampjes van de strip zijn weer uit.

Het is maar een klein stukje naar de car rental return bij het vliegveld. We halen de laatste afval uit de auto en nemen afscheid van de dodge die ons ruim 2700 mijl vervoerd heeft. Met een busje worden we naar het vliegveld gebracht. Via de self service kiosk checken we in en geven we de koffers af. Hoewel we al wat souvenirtjes gekocht hebben, zijn ze nog niet te zwaar!

Na alle security checks ontbijten we bij de terminal en moeten we nog een klein uurtje wachten totdat we gaan boarden. Netjes op tijd vertrekt het vliegtuig voor de vlucht van 6 uur en een kwartier naar hawaii. In het vliegtuig proberen we wat te slapen en dat lukt gelukkig aardig. En we kijken nog een film via netflix op de telefoon. Om half 1 Hawaii tijd landen we. En weer krijgen we uren cadeau, 3 dit keer. In totaal in het nu dus 12 uur vroeger dan in Nederland.

Als we naar de bagageband lopen kijken we raar op als er een vogel komt langs vliegen. Dit vliegveld is dus niet helemaal gesloten. We volgen de bordjes naar de bagageband en het is een eind lopen. We zien op de borden nergens onze vlucht staan, maar zien wel allemaal mensen van onze vlucht om ons heen. Bij navraag aan een medewerker blijkt dat onze bagageband in een ander gebouw ligt, we hadden een andere route moeten volgen. Samen met de andere mensen van onze vlucht lopen we buitenom weer een ander gebouw naar binnen. De bagage begint net pas te komen. Met onze koffers lopen we naar de shuttle om onze huurauto op de halen.

Dit keer hebben we een “kleine” auto gehuurd, we hoeven de koffers immers niet mee te slepen elke dag. Bij de balie horen we waar de auto’s staan waar we uit mogen kiezen, bij het bordje economy car. Hier staat nog maar 1 auto, een ford focus, lekker vertrouwd dus en niet zo klein als we dachten haha.

Het is maar een kwartier rijden naar ons hotel dus we zijn vroeger dan de inchecktijd, gelukkig is onze kamer al beschikbaar. Het is zoals verwacht lekker weer in Waikiki dus we trekken de zomerse kleren aan en zoeken buiten iets op om te eten. We lopen lekker langs het strand en Kelly loopt iets te dicht langs te zee, met natte voeten tot gevolg .

Na het eten lopen we lekker door de winkelstraten en blijkt dat er dadelijk memorial day parade is. Deze begint om 18 uur. In de parade lopen high schools, veteranen en huidige militairen mee. Sommige lopen, andere rijden op de meest bijzondere motors of in bijzondere auto’s. Ook gooien mensen snoepjes uit. Het is een hele happening! Als de parade is afgelopen begint de inzinking te komen. Bij het hard rock café gaan we aan de bar nog een uurtje wat drinken voordat we terug naar ons hotel lopen en lekker gaan slapen.