Op reis door Amerika

Dag 14: van Jackson naar Salt Lake City

Vandaag helaas geen ontbijt inbegrepen bij het hotel, we rijden dus naar het centrum van het stadje om daar wat te ontbijten in een gezellige bakkerij. We tanken meteen weer vol, pakken de koffers in en checken uit. Op weg naar Salt Lake City! Het wordt een hele rit, 4:45 geeft de navigatie aan. We rijden weer eerst door de staat Wyoming en daarna de staatsgrens over naar Utah, de navigatie stuurt ons over de highway (kortste route?). Aangezien hier weinig verkeer rijdt kunnen we wel goed doorrijden. Na een paar keer stoppen en van het veranderde landschap genietend (van vlak naar erg bergachtig), komen we iets na 3 uur aan in Salt Lake City. We checken in en rijden dan meteen naar het centrum van de stad.

Het centrum van de stad ligt eigenlijk rondom Temple Square, waar vele kerkgebouwen staan. We bekijken de gebouwen en lopen wat rond door downtown. Ook gaan we de winkelstraat door en lopen we capitol hill op waar het Utah State capitol ligt. Hierna lopen we terug naar de parkeergarage en rijden we terug naar ons hotel.

Naast ons hotel in het restaurant gaan we eten en pakken dan de koffers in voor Las Vegas.

Morgen gaan we vroeg opstaan om op tijd eerst naar het Salt Lake te rijden en vanuit daar richting Las Vegas te kunnen vertrekken. Hier is ook een holiday weekend dus we verwachten dat het druk zal zijn op de weg.